دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 20911
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1394 00:25
تخلفات انتخاباتی مصادیق ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ ای در وزارت کشور بررسی شد.

به گزارش راه امروز، در این جلسه گزارش رصد رسانه‌های مکتوب شامل خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها بررسی و 56 مورد از موارد مطروحه در این رسانه‌ها از مصادیق تخلفات تبلیغاتی موضوع ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی تشخیص داده شد.

جدول اشتراکات چهار لیست انتخاباتی در تهران

تنها 4 روز تا انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده و تقریبا 4 لیست اصلی با یکدیگر برای به دست آوردن کرسی‌های بهارستان در حوزه انتخابیه تهران رقابت می‌کنند.

تاکنون 4 لیست انتخاباتی اصلی در تهران منتشر شده است که این لیست‌ها اشتراکاتی نیز با یکدیگر دارند.

برای مشاهده این جدول به این آدرس مراجعه شود.

نشست خبری "یاران اعتدال و امید" در ایسنا برگزار می‌شود

نشست خبری لیست انتخاباتی "یاران اعتدال و امید " در خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار می‌شود.

در این نشست خبری سیدمحمود میرلوحی، اسماعیل شجاعی، علی صوفی و آذر منصوری ضمن ارایه گزارشی از روند تنظیم لیست "یاران اعتدال و امید" پاسخگوی سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی خواهند بود.

از حاشیه‌های تلگرامی تا تخلفات انتخاباتی

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی چند روزی است آغاز شده اما در تبلیغات این دوره از انتخابات،‌ پدیده جدیدی به چشم می‌خورد که استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های مجازی به خصوص تلگرام است.

گزارش ایسنا درباره کارکرد شبکه‌های اجتماعی در تبلیغات و واکنش‌های مردمی به عکس‌ها و پوسترهای انتخاباتی را در این آدرسبخوانید.

بیانیه جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره کاندیداهای مورد حمایت این تشکل

جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره کاندیداهای مورد حمایت این تشکل بیانیه‌ای صادر کرد.

لیست ائتلاف فرزندان شاهد

لیست فراجناحی ائتلاف تشکل‌های فرزندان شاهد با حضور اعضای ستاد مرکزی این ائتلاف رونمایی شد.

اعضای لیست ائتلاف تشکل‌های فرزندان شاهد به این شرح است.

همایش اصولگرایان برگزار می‌شود

همایش بزرگ اصولگرایان عصر سه‌شنبه با سخنرانی آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس شورای ائتلاف اصولگرایان و غلامعلی حدادعادل در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار خواهد شد.

همایش ملی انتخابات برگزار شد

همایش ملی انتخابات با حضور تعدادی از کاندیداهای اصولگرای مجلس دهم برگزار شد.

برای خواندن گزارش این همایش به این آدرس مراجعه شود.

لیست‌های مقابل لیست جامعه مدرسین در قم، از نظر ما مورد تأیید نیست

آیت الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به لیست مورد حمایت جامعه مدرسین قم اظهار کرد: هر لیستی که در برابر این لیست قرار بگیرد از نظر ما مورد تأیید نیست.

مانع دخالت انتخاباتی انگلیس شوید

احمد توکلی؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سوابق وی در نهضت اسلامی و انقلاب اسلامی موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در قبال دخالت انتخاباتی انگلیس را خواستار شد.

متن نامه را در این آدرس بخوانید.

باید کاری کنیم مردم با خیال راحت رای بدهند

سید شهاب الدین چاوشی رییس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گسترده مردم در انتخابات فراهم شود تا مردم با خیال راحت پای صندوق‌های رای بیایند گفت: ما نباید در رای مردم هیچ مداخله‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم گرایش‌های جناحی خود را انکار کنیم، اظهار کرد: ولی با این وجود باید انصاف، عدالت و حق الناس را رعایت کنیم.

اعضای ائتلاف حامیان جنوب شهر تهران معرفی شدند

علیرضا احسانی‌نیا دبیر ائتلاف حامیان جنوب شهر تهران اسامی کاندیداهای مجلس دهم در این ائتلاف را به این شرح معرفی کرد.

چهره‌های تعیین کننده‌ای از جریان اصولگرایی هم همراه جریان اصلاحات شده‌اند

حسن رسولی عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان کشور گفت: اصلاح طلبان به دنبال تشکیل مجلس کارآمد هستند.

وی گفت: در حال حاضر دامنه مجموعه اصلاح طلبان گسترده شده و امروز نه تنها بخشی از سایر هوادارن دولت به ما پیوسته‌اند بلکه چهره‌های تعیین کننده‌ای از جریان اصولگرایی هم همراه جریان اصلاحات شده‌اند.

کاندیداها درباره هزینه‌های گزاف تبلیغاتی خود پاسخگو باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین روحی‌یزدی رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان این‌که «هزینه‌های گزاف برخی از نامزدها برای ورود به مجلس و تصدی نمایندگی مردم توجیه عقلانی ندارد» گفت: این افراد باید در خصوص این هزینه‌های گزاف به مردم پاسخگو باشند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز یادآور شد: نصب بنر در هر مکانی غیر از ستادهای قانونی از جمله معابر عمومی و حتی پشت بام منازل و مغازه‌ها اقدام غیرقانونی است.

1300 بازرس و سربازرس بر اجرای انتخابات البرز نظارت می‌کنند

علی حاجیوند دبیرهیات بازرسی انتخابات استان البرز از حضور هزار و 300 بازرس و سربازرس برای نظارت بر مراحل شش گانه انتخابات هفتم اسفند خبر داد.

وی تاکید کرد: بازرسین و سر بازرس‌ها در روز انتخابات تمامی مراحل مراجعه مردم به شعبه اخذ رای، کنترل مدارک، ثبت نام، اخذ رای، شمارش آرا و در نهایت صورت جلسه نتایج به دست آمده را زیر نظر خواهند داشت.

اختصاص سه فروند بالگرد برای برگزاری انتخابات در استان هرمزگان

عزیزالله کناری رئیس کمیته امنیت ستاد انتخابات استان هرمزگان از در نظر گرفتن سه فروند بالگرد برای برگزاری انتخابات در هرمزگان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از وقفه‌های احتمالی و رفع موانع برگزاری انتخابات در موارد ضروری همچون وقوع بارندگی، جاری شدن سیل، توفانی شدن دریا و عدم امکان جا به‌جایی صندوق ها از طریق دریا تعداد سه فروند بالگرد در نظر گرفته شده است.

برگ تعرفه‌های رای برای مجلس شورای اسلامی آبی روشن و برای خبرگان قهوه‌ای

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: برگ تعرفه‌های رای برای مجلس خبرگان رهبری قهوه‌ای روشن و برای مجلس شورای اسلامی آبی روشن است.

وی افزود: برگه تعرفه مجلس خبرگان رهبری دو قسمت دارد که یک قسمت محل مهر انتخابات و یک قسمت محل مهر هیئت نظارت است.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه مجلس شورای اسلامی هم سه قسمتی است و بر روی قسمت اول مشخصات رأی دهنده، قسمت دوم مهر انتخابات و هیئت نظارت و قسمت سوم در اختیار رأی دهنده است.

چهار نفر از داوطلبان بزرگترین حوزه انتخابیه استان یزد انصراف دادند

سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان مهریز و رئیس حوزه انتخابیه شهرستان‌های مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و بهاباد اعلام کرد: با انصراف چهار نفر از کاندیدای حوزه انتخابیه مهریز تعداد نامزدهای مجلس این حوزه به 24 نفر کاهش یافت.

وی، آقایان سید احمد هدایت،‌ علیه عظیمی نیا،‌ محمدرضا ابویی و پیمان درخشان برجویی را چهار داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه مهریز خواند که با حضور در ستاد انتخابات شهرستان مهریز از ادامه حضور در این دوره از انتخابات انصراف دادند.

انصراف 13 کاندیدای انتخابات مجلس دهم در خراسان‌شمالی

همزمان با پنجمین روز از تبلیغات رسمی کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان‌شمالی، ۱۳ نامزد از ادامه این رقابت‌ها انصراف دادند.

سه نفر از حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان، شش نفر از اسفراین و چهار نفر نیز از شیروان انصراف داده‌اند.

2 داوطلب مجلس در حوزه انتخابیه تفت و میبد انصراف دادند

محمود زارع رشکوئیه فرماندار شهرستان تفت و رئیس حوزه انتخابیه تفت و میبد در استان یزد از انصراف دو نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه تاکنون خبر داد.

وی تصریح کرد: تاکنون محمدرضا هدایی و مصطفی کریم زاده میبدی از داوطلبان شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تفت و میبد با حضور در ستاد انتخابات شهرستان تفت،‌ انصراف خود را از ادامه حضور در این دوره از رقابت‌های انتخاباتی رسماً اعلام کردند.

انصراف 5 نفر از نامزدهای انتخابات قزوین

فرامرز مرادی دبیر ستاد انتخابات استان اعلام کرد: با شروع تبلیغات رسمی 5 نفر دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان قزوین انصراف دادند.

وی اظهار کرد: بعد از تایید و اعلام نهایی کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان قزوین و شروع فعالیت تبلیغاتی نامزدها تاکنون 3 نفر از حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز و 2 نفر از حوزه انتخابیه تاکستان انصراف داده‌اند.

44 داوطلب مجلس دهم در کهگیلویه و بویراحمد انصراف دادند

فتاح محمدی رئیس ستاد انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد از کاهش داوطلبان انتخابات مجلس دهم در این استان به 39 نفر خبر داد.

وی افزود: 108 داوطلب مجلس در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت نام کردند، سه نفر نیز انتقالی داریم که در مجموع 111 نفر می‌شوند. از این تعداد 39 نفر تاکنون در انتخابات استان حضور دارند و 44 نفر انصراف داده‌اند.

کرمانشاه 82 هزار رای اولی دارد

امیر شاه‌آبادی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بیش از 82 هزار نفر در استان کرمانشاه رای اولی هستند و امسال برای اولین بار در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد.

وی، تعداد واجدین شرایط رای دادن در استان کرمانشاه بر اساس آخرین اطلاعات را یک میلیون و 507 هزار نفر اعلام کرد.

وی، بیان کرد: 30 هزار نفر در استان کرمانشاه کار اجرای انتخابات را بر عهده دارند و تعداد زیادی هم نظارت و بازرسی را انجام می‌دهند.

اضافه شدن 9 نفر به لیست تایید صلاحیت‌شدگان آذر بایجان شرقی

سعید شبستری خیابانی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی درباره آخرین نتایج تایید صلاحیت کاندیداهای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در روزهای اخیر حدود 9 نفر به لیست تایید صلاحیت‌شدگان کاندیداها اضافه شده‌اند و حتی یکی دو مورد هم رد صلاحیت داشته‌ایم و آن طور که به ما اطلاع داده شده است از این پس فردی به این لیست اضافه یا حذف نخواهد شد.

وی، اظهار کرد: در استان 2889 شعبه اخذ رای و در هر شعبه دو صندوق یکی مختص انتخابات مجلس خبرگان و دیگری برای انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم.

تعداد کاندیداهای انصرافی در اسفراین به 6 نفر رسید

همزمان با پنجمین روز از تبلیغات رسمی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شش نامزد از ادامه این رقابت‌ها در حوزه انتخابیه اسفراین انصراف دادند.

حسن شریف، ابراهیم کرامتی‌زاده، بهرام قزی، احمد توسلی، رمضان قره‌باشلو و ابوالفضل آتش جامع از ادامه حضور در رقابت انتخابات انصراف دادند.

برخورد با تخلفات تبلیغاتی کاندیداها در خراسان‌شمالی

خیرالله ترخانی دبیر ستاد انتخابات خراسان‌شمالی اظهار کرد: قوانین تبلیغات در انتخابات به فرمانداران حوزه انتخابیه، کاندیداها و روسای ستادهای انتخاباتی ابلاغ شده است، بنابراین با هرگونه فعالیت خارج از این ضوابط قانونی برخورد می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان، ادامه داد: همه اقدامات تبلیغاتی کاندیداها در فضای مجازی و بیرون از آن رصد شده و در صورت نیاز تذکر هم داده خواهد شد.

همایش صدای ملت برگزار می‌شود

علی مطهری از برگزاری همایش صدای ملت در ورزشگاه شیرودی خبر داد.

به گفته وی کاندیداهای فهرست صدای ملت در این همایش حضور دارند.

آنچه درباره تبلیغات انتخابات در قانون آمده است

سیدمحمدصادق آل‌محمد یک حقوقدان گفت: تبلیغات انتخاباتی شرایط خاصی دارد و جرم‌انگاری شده است؛ به این صورت که برخی از اعمال ممکن است تبلیغی تلقی نشوند و خلاف قوانین باشند، این اعمال نه تنها تبلیغ محسوب نمی‌شوند بلکه جرم هستند.

وی عنوان کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی نیز باید مطابق با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی آن باشد که در قانون و آیین‌نامه شرایطی برای تبلیغات مطرح شده است. بنا بر این قانون، فعالیت تبلیغاتی از طریق وسایل عمومی و دولتی ممنوع است و مرتکب، مجرم شناخته می‌شود.

هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری گفت: هدف دشمن صرفا آدرس غلط دادن و انحراف در انتخاب نیست، بلکه ایجاد تفرقه و درگیری از اهداف مهم آنهاست و نباید از نقشه‌های آنها غافل شویم.

وی، به انتخابات هفتم اسفند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فضای انتخاباتی در کشور روز به روز به بلوغ خود نزدیک می‌شود و نظرسنجی‌ها حاکی از مشارکت مناسب و گسترده مردم در انتخابات پیش روست.

هفتم اسفند افرادی باکفایت را راهی مجلس کنید

محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخاب افرادی برای رسیدن به مجلس تلاش کنند که توانمند، دلسوز و در خط رهبری باشند.

وی، با تاکید بر اهمیت انتخابات هفتم اسفند ماه سال برای نظام اظهار کرد: همه با مشارکت و انتخاب صحیح، افراد با کفایت را راهی مجلس کنند.

وی، با اشاره به همزمانی دو انتخابات مهم خبرگان و مجلس شورای اسلامی افزود: همزمانی دو انتخابات موجب شور بیشتر و افزایش مشارکت مردم است، ولی همواره یکی از این انتخابات، انتخابات دیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سیاست نیاز به تازیانه ندارد

علی لاریجانی رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند.

مردم لیستی رای دهند

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران گفت: با توجه به اینکه لیست‌های انتخاباتی با بررسی و برگزاری جلسات متعدد و شناخت کاندیداها تهیه شده است رای دادن مردم براساس لیست‌ها می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد از این رو امیدواریم که بسیاری از مردم با اطمینان و به صورت لیستی رای دهند.

مقید به هیچ جریان فکری خاصی نخواهم بود

علی نوبخت کاندیدای مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که به مجلس وارد شوم با تمام جناح‌ها و خطوط فکری همکاری کرده و مقید به هیچ خط و جریان فکری خاصی نخواهم بود.

وی اظهار کرد: انتخابات مجلس برای تعیین سرنوشت مردم کشور به دست خودشان است و شهروندان با حضور حداکثری در این انتخابات آینده‌شان را تأمین خواهند کرد و بنده نیز به عنوان یک فعال سیاسی احساس تکلیف کردم تا در صحنه مشارکت ملی حضور داشته باشم.

جایگاه فرد متخلف در انتخابات تاثیری در برخورد دستگاه قضا ندارد

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برای دستگاه قضایی تفاوتی نمی‌کند متخلف نماینده فعلی مجلس یا نماینده ادوار گذشته و یا نامزد انتخاباتی باشد.

وی اظهار کرد: امیدواریم همه اقشار جامعه دست‌به‌دست هم دهند تا انتخاباتی باشکوه، سالم و باعظمت را شاهد باشیم و چنین انتخاباتی افتخاری برای نظام و مردم است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: نباید طوری عمل شود که مردم حضورشان در پای صندوق‌های رأی کمرنگ شود؛ از این‌رو باید بحث پیشگیری جدی گرفته شود، البته توقع ما این بود که سازمان‌های متولی امر پیشگیری ورود پیدا کنند و در حوزه فضای مجازی نیز وظایف خود را انجام دهند.

حضور حداکثری مردم در انتخابات، مجلس معتدل ایجاد می‌کند

نجفقلی حبیبی عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب تشکیل مجلس معتدل و خردورز می‌شود.

وی، با اشاره به لزوم مشارکت گسترده در انتخابات اظهار کرد:‌ خیال اصلاح‌طلبان آسوده است که اگر اکثریت مردم در انتخابات حضور یابند مجلس خردمند و معتدلی شکل خواهد گرفت. مجلسی که با استفاده از عقل جمعی دنبال تامین منافع ملی خواهد بود.

مردم به جریان معتدل و حامی اعتدال رأی دهند

ابوالفضل شکوری فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که «مشارکت حداکثری مردم تنها راه ایجاد یک مجلس معتدل است» گفت: مردم باید پای صندوق‌های رأی بیایند تا مجلس مدافع جمهوریت و اسلامیت نظام و قانون اساسی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: مردم افراد عاقل، متدین و معتدل جریان‌ها را برگزینند تا مجلس اعتدال‌گرا شکل گیرد.

شکوری در ادامه افزود: نمی‌شود که رأی نداد ولی انتظار داشت که مشکلات کشور حل شود. تنها راه نجات کشور حضور مردم و رأی به نامزدهای معتدل است تا از اسلامیت و جمهوریت نظام دفاع شود.

هر رأی تیری به چشم دشمنان اسلام است

حجت‌الاسلام والمسلمین مفید کیایی‌نژاد نماینده مجلس با تأکید بر لزوم شرکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، گفت: هر رأی تیری به چشم دشمنان اسلام است.

او ادامه داد: هر رأیی که درون صندوق‌های رأی ریخته می‌شود تیری است که به چشم دشمنان اسلام، انقلاب و مملکت زده می‌شود. ما باید از مردم خواهش کنیم که تعداد این تیرها را بیشتر کنند.

باید جلوی افراطی گری را بگیریم

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخابات یک تمرین برای دانشجویانی است که می‌خواهند برای حضور در صحنه‌های سیاسی ورود پیدا کنند. در کنار آن ما می‌خواهیم پارلمانی داشته باشیم که طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران از مردم باشد و فکر مردمی در آن بگنجد.

وی گفت: این مجلس باید مجلس ملت باشد و نه خانه یک جریان.

رای پراکنده، امکان نفوذ را بیشتر می‌کند

لاله افتخاری نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی بر لزوم رای دادن مردم بر مبنای لیست‌های انتخاباتی تاکید کرد.

او ادامه داد:‌ وقتی که لیست باشد،‌ مردم، برنامه‌ها و عملکرد و اهداف کسانی که آن لیست را بسته‌اند بهتر می‌شناسند و به آن رای می‌دهند، درحقیقت به آن تفکری که پشت سر لیست است رای می‌دهند نه به تک‌تک افراد.

مردم باید پرشورتر از همیشه پای صندوق‌های رای حاضر شوند

فاطمه هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد که آنچه مردم می خواهند عاقبت اتفاق خواهد افتاد.

وی با تاکید بر اینکه زنان با توجه به نقش اثرگذار خود در اجتماع باید پرشورتر از همیشه پای صندوق های رای حاضر شوند، تصریح کرد: در کنار انسجام و وحدت مردم باید پرشور و با اشتیاق انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را دریابند.

افراط و تفریط دیگر نباید در کشور تجربه شود

سهیلا جلودارزاده داوطلب انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «فرهنگ ما بر عقلانیت تاکید دارد» گفت: همیشه حضور حداکثری مردم در انتخاب خرد ورزانه منجر شده است.

وی، با اشاره به این‌که «اکثریت مردم با انتخاب خود می‌توانند افراد معتدل و متخصص را به مجلس بفرستند» افزود: کنار هم نشستن 290 نماینده متخصص و متعهد نتیجه خوبی برای کشور خواهد داشت.

شناخت مردم از کاندیداها مهمترین اصل در انتخابات است

حسین شیخ‌الاسلام کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم شناخت درست مردم از کاندیداها و توجه به کارنامه و عملکرد این افراد تأکید کرد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری رأی را واجب عینی و حق‌الناس دانستند به این معنا که هیچ کس نمی‌تواند قصور در آن را ببخشد. حق مردم در تعیین سرنوشت نیز از اسلام ناب محمدی (ص) بیرون می‌آید و نه دموکراسی غربی.

مردم با حضور گسترده در انتخابات علیه خواست دشمنان حرکت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: با حضور همه جانبه در انتخابات می‌توان در مخالفت با دشمنان گام برداشت و در تصمیم‌گیری کشور شرکت کرد و به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفت.

اما و اگرهای مشارکت مردم، در میزگرد "انتخابات و پساانتخابات" دانشگاه شهیدچمران

میزگرد "انتخابات و پساانتخابات" با حضور دکتر مسعود صفایی‌مقدم، دکتر مرتضی افقه و جهانمیر پیش‌بین از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

برای مشاهده گزارش این میزگرد به اینجا رجوع شود.

افرادی عدالت‌محور را انتخاب کنیم

سیدمحمد بیاتیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت مردم به حضوری پر شور و گسترده در انتخابات، این حضور را مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویی‌های استکبار و دشمنان نظام دانست.

وی بر حضور پر شور جوانان در پای صندوق‌های رأی و انتخابات آگاهانه تأکید کرد و آنان را رویش‌های انتخابات عنوان کرد.

حضور گسترده پای صندوق‌های رای، "نه" به تندروی‌هاست

بهروز نعمتی نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «لیست‌ها در تهران تعیین کننده است‌» گفت که حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای "نه" به تندروی‌هاست که امیدواریم با حضور گسترده مردم در انتخابات خیلی از تندروی‌ها و بداخلاقی‌های سیاسی کنار گذاشته شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مجلس محل کار گروهی است رای دادن مردم به لیست‌ها می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد البته ممکن است عده‌ای با توجه به شناختشان به افراد خارج از لیست‌ها رای بدهند.

فصل انتخابات، فصل طلایی ایجاد تفاهم در جامعه است

آیت‌الله سیدعباس حسینی قائم‌مقامی مدیر سابق مرکز اسلامی هامبورگ آلمان گفت: شرکت نکردن در انتخابات هفتم اسفند مُنکری است که وظیفه اخلاقی، شرعی و ملی اقتضا می‌کند که از آن زنهار دهیم.

وی افزود: حضور پر شور مردم در انتخابات هفتم اسفند حاوی این پیام به جهان است که اسلامی که انقلاب اسلامی و الگوی جمهوری اسلامی برآمده از آن است و اسلامی که بر نظریه ولایت فقیه به قرائت امام خمینی مبتنی است، اسلام احترام به حقوق و کرامت انسان است.

در مجلس خبرگان می‌توان مبلغ نظام جمهوری اسلامی بود

آیت‌الله تسخیری کاندیدای مجلس خبرگان رهبری گفت:‌ مجلس خبرگان علاوه بر این‌که در نقش تحکیم ولایت فقیه در کشور کارآمد است، می‌تواند در سطح جهانی نیز تاثیر داشته باشد.

منبع: ایسنا

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر