يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 12 2024
کد خبر: 20893
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1394 18:41
بورس تهران بعد از ثبت یک ماه رویایی در بهمن، در اولین روز اسفند ماه روند نزولی در پیش گرفت و منفی شد.

4-118.jpg

به گزارش راه امروز، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ثبت یک کارنامه درخشان در بهمن ماه و کسب بازدهی 17 درصدی در 20 روز، امروز روند منفی در پیش گرفت و منفی شد به طوری که انتظار سهامداران برای ارائه گزارش های بودجه سال آینده و همچنین نزدیک شدن به فضای انتخاباتی اندکی از شدت روند صعودی بورس کاست.

به این ترتیب در بازار امروز غلبه تقاضا بر عرضه و واگذاری صف‌های خرید اکثر شرکتها موجب شد تا شاخص بورس تهران افت 329 واحدی را تجربه کرده و در نیمه 77 هزار واحد متوقف شود.البته با وجود روند نزولی قیمت سهام شرکتها، گروه های بانکی با اقبال مواجه شدند و از میان شرکتهای خودرویی ، سهام سایپا توانست به دلیل عرضه بلوکی فردا روند مثبت خود را حفظ کند.

در بازار امروز شرکتهای بانک ملت، فولاد مبارکه، بانک صادرات، خدمات انفورماتیک، بانک تجارت، پتروشیمی مبین، بانک پاسارگاد،‌سایپا و پتروشیمی فجر از شرکتهای مثبتی بودند که شاخص را به سمت مثبت شدن هل دادند اما افت قیمت شرکتهایی همچون تاپیکو، کشتیرانی، نفت و گاز پارسیان، هلدینگ خلیج فارس، مخابرات، غدیر و مپنا تاثیر بیشتری در افت بورس گذاشتند و موجب شدند تا شاخص بورس روند منفی را تجربه کند.

امروز همچنین شرکت تازه وارد پتروشیمی فجر که سهام آن در روز چهارشنبه عرضه شد، بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص داد و با برخورداری از صف خرید 200 میلیونی در صدر سایر شرکتها ایستاد، سایپا و کاشی تکسرام از شرکتهایی بودند که از تقاضای خوبی برخوردار شدند. در این میان شرکتهای مطرحی در سبد عرضه قرار گرفتند و بیشترین تقاضای فروش بازار را به خود اختصاص دادند که شرکتهای ایران خودرو، لیزینگ رایان سایپا، کشتیرانی، گروه بهمن و ایران خودرو دیزل از این دسته بودند.

در بازار روز شنبه با وجود منفی شدن قیمت‌ها و شاخص بورس، اما داد و ستد سهم پر حجم بود و افزایش قابل توجهی پیدا کرد به طوری که در مجموع بیش از 330 میلیون سهم به ارزش 784 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 334 هزار میلیارد تومان رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر