جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 20684
تاریخ انتشار: 20 بهمن 1394 11:24
عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران گفت: دولت افزایش ۳۶ درصدی مالیات بر عملکرد را در لایحه بودجه ۹۵ در نظر گرفته که باید پرسید این رقم از چه محلی باید وصول شود، در واقع بار فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش راه امروز، پدرام سلطانی صبح امروز در یازدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به در نظر گرفته شدن سهم زیادی از درآمد بودجه سال 95 دولت از محل وصول مالیات اظهار داشت: مهمترین دغدغه بخش خصوصی مالیات است، چرا که دولت بیش از 36 درصد در عملکرد سال 94 مالیات‌ها را افزایش می‌دهد و سوال اینجاست که چه کسی می‌خواهد این مالیات را بدهد.

وی تصریح کرد: ما قطعاً باید با این میزان افزایش مالیات مخالفت کنیم، چرا که دولت هیچ روشی را تعیین نکرده و نگفته است چگونه می‌خواهد این مالیات را وصول کند و قطعاً فشار مالیاتی روی دوش بخش خصوصی می‌افتد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در رابطه با بزرگ شدن بدنه دولت نیز گفت: اگر بزرگ شدن دولت در بخش‌های عمرانی و رفاهی باشد، خوب است، اما اگر به معنای افزایش کارکنان و حقوق باشد، نباید این موضوع را تائید کنیم اما مهم آن است که بودجه شرکت‌های دولتی مرتب در حال افزایش است و اکنون بیش از 2 برابر شده است.

انتقاد دیگری سلطانی به لایحه بودجه سال 95 این بود که دولت در این لایحه برای آلودگی هوا و حمل و نقل عمومی چیزی را پیش‌بینی نکرده است، در حالی که در شهرهای بزرگ می‌توان با وضع عوارض بنزین، درآمد حاصله را صرف توسعه حمل و نقل عمومی و مقابله با آلودگی هوا کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر