شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: 20460
تاریخ انتشار: 04 بهمن 1394 11:44
در افتتاحیه یازدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی؛

لاریجانی: ایران تقویت همکاری با همسایگان را دنبال می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای رسمی توافق هسته‌ای بین ایران و 1+5 طی روزهای گذشته، فصل نوینی را برای ارتقاء همکاری میان ایران و کشورهای منطقه خاورمیانه گشود.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به بغداد، علی لاریجانی در افتتاحیه یازدهمین نشست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی گفت:یران بار دیگر اراده خود مبنی بر تحکیم و تقویت همکاری با همسایگان در خلیج فارس و کل منطقه را یادآوری می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد که نشست امسال در رسیدن به اهداف به ویژه ارتقاء و تحکیم اخوت و همبستگی میان مردم کشورهای اسلامی موفق بوده و گام‌های موثری را در حل مشکلات جهان اسلام بردارد.

لاریجانی ادامه داد: امروز در شرایطی گردهم آمده‌ایم که جمهوری اسلامی ایران پس از 12 سال مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و برخی از قدرت‌های غربی توانست یکی از پرفراز و نشیب‌ترین مقاطع تاریخی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته و حقوق هسته‌ای خود را تثبیت کند. جمهوری اسلامی بر این باور است که کشورهای منطقه با همکاری جمعی و با بهره‌گیری از شرایط پس از اجرای توافق وین می‌توانند گام‌هایی اساسی جهت رفع تهدیدات مشترک از جمله تروریست و افراط‌گرایی و نیز کمک به توسعه و پیشرفت منطقه بردارند.

رئیس هیات پارلمانی ایران در بغداد افزود: امروز افراط‌گرایی، تروریسم و فرقه‌گرایی به تهدیدی بزرگ برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده است. این پدیده که محصول رفتارهای مداخله‌جویانه و غیرمسوولانه برخی بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است، لطمات جبران‌ناپذیری را بر پیکر امت اسلامی وارد کرده است.

.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر