چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - May 22 2024
کد خبر: 20241
تاریخ انتشار: 24 دی 1394 00:27
تطهیر جبهه پایداری و آیت‌الله مصباح در آستانه انتخابات پارلمان دهم

جایگزینی چهره رحمانی به جای تندروی

جبهه پایداری به دنبال تطهیر چهره خود در آستانه انتخابات مجلس است وتلاش می‌کند بر این اساس خود را وارد جبهه اتحاد اصول‌گرایی کند.

به گزارش راه امروز، مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری، نماینده مردم تهران در مجلس و معلم اخلاق دولت احمدی نژاد در گفت‌وگویی با نشریه رمز عبور نکاتی را بیان کرده است که بسیار قابل تامل و مهم است. او در این مصاحبه به تهمت‌هایی که علیه جبهه پایداری زده شده است پاسخ داده و به نوعی این جریان را از تمام اتهامات تطهیر کرده است.

آقاتهرانی با اشاره به حادثه حمله به لاریجانی در 22 بهمن در قم گفت:« بعد از ماجرای ٢٢ بهمن قم هم رفتم. نماز آیت‌الله مصباح که تمام شد، صف دوم بودم. چند کلمه‌ای با آقای ری‌شهری صحبت کردند و بعد چشمشان به من افتاد و اشاره کردند که بیایید جلو. من رفتم جلو و سلام کردم و گفتند این داستان قم چقدر درست است؟ گفتم آقا هیچ ربطی به ما ندارد. اصلا بچه‌های ما نبودند و کار ما نبود. گفتند تکذیبش کنید. دو تا عبارت گفتند تکذیب و بعد محکومش کنید. گفتم چشم!»

وی ادامه می‌دهد:«آ یت‌الله مصباح به من فرمودند که به آقای لاریجانی بگو به والله‌العلی‌العظیم من در این قصه نه خودم از قبل خبر داشتم نه همان موقع می‌دانستم، بعد به من خبر دادند که چه شده است. اصلا به من ربطی ندارد، ولی آقای لاریجانی همه برخوردهایش حاکی از این است که شخص آقای مصباح این کار را کرده که بسیار برای خودش بد است. برای خود آقای لاریجانی این کار خیلی زشت است. واقعا دلم می‌سوزد. حاج‌آقا که اساسا اهل این حرف‌ها نیست قسم خورد که به او بگو که بیخودی در دلش نماند و خیال نکند من کرده‌ام. ربطی به من ندارد. در این قصه کاری نداشتم.»

این سخنان نشان می‌دهد که آقاتهرانی در آستانه انتخابات مجلس دهم فهمیده است که جبهه پایداری از زمان تاسیس تا به امروز تند رفته است. امروز در فضای سیاسی کشور تقریبا تمام جریان‌های سیاسی متفق القول بر این باور هستند که جبهه پایداری از نظر سیاسی تندر ترین جریان در جمهوری اسلامی است. جریانی که حاضر است برای رسیدن به اهداف خود تمام اخلاقیات را زیر سوال بگذارد. رفتار تند نمایندگان این مجلس در برخورد با وزرای روحانی و همچنین رئیس مجلس به ویژه در ماجرای برجام حکایت از این معنا دارد.

دبیرکل جبهه پایداری سعی می‌کند بگوید که ما را متهم به افراط و تندروی می‌کنند و این درحالی است که ما هیچ نقشی در تندروی‌ها نداشتیم. او برای این کار  از حرف‌های خصوصی میان خود و آیت‌الله مصباح یزدی خرج می‌کند و حتی به قسم‌های جلاله این استاد فلسفه اسلامی اشاره می‌کند.

نماینده مردم تهران در کنار این تطهیر سعی کرده است طرف مقابل را متهم به تندروی کند و به گونه‌ای القا کند که آیت‌الله مصباح طی این سال‌ها به شدت تحت فشار جریان نزدیک به هاشمی و اصلاح طلبان بوده است. وی در این مورد می‌گوید:« آقای بهجت می‌فرمودند مواظب آقای مصباح باشید. این‌طور که صحبت می‌کند بلایی به سرش نیاید. همیشه یک عده از بچه‌ها با ایشان ‌همراه می‌شدند. می‌آمدند و جلسات را به هم می‌ریختند، مثل خاتمی. شیخ قدرت علیخانی، زد زیر عمامه حاج‌آقا! همین‌ها.»

آقاتهرانی اما در این میان و در حالی که در حال تطهیر جبهه پایداری بود به نکته‌ای اشاره کرد که نشان می‌دهد این جریان سیاسی آنگونه نیست که دبیرکل این جریان به آن اشاره می‌کند. استاد اخلاق دولت احمدی نژاد می‌گوید:« در صحبتی هم که‌ درباره آقای هاشمی‌رفسنجانی کردم گفتم اگر بنا بود امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر فیزیکی بکنیم باور کن خاتمی و تو را می‌زدیم تکه‌پاره می‌کردیم. اینجا که تهران نیست، اینجا قم است؛ ولی آیت‌الله مصباح اجازه این کار را به ما نداده است. ما حق نداریم روی کسی دست بلند کنیم و یا چیزی را پرتاب کنیم. برای چه این نسبت‌ها را به هرکسی که می‌خواهید می‌دهید؟»

او می‌گوید اگر می‌توانستیم می‌زدیم، اما نمی‌توانیم. آقاتهرانی سعی می‌کند در آستانه انتخابات چهره رحمانی از آیت‌الله مصباح و جبهه پایداری بسازد. همگان بر جایگاه علمی آیت‌الله مصباح اذعان دارند ولی نظرات سیاسی او از جمله اظهارات رئیس موسسه امام خمینی در دولت اصلاحات و سخنان وی در مورد تزئینی بودن رای مردم نشان می‌دهد که آیت‌الله مصباح از نظر سیاسی آنگونه نیست که آقاتهرانی می‌گوید.

آنچه مشخص است جبهه پایداری به دنبال تطهیر چهره خود در آستانه انتخابات مجلس است وتلاش می‌کند بر این اساس خود را وارد جبهه اتحاد اصول‌گرایی کند. سخنان آقاتهرانی نشان می‌دهد که آنها هم به خوبی فهمیده‌اند تاریخ مصرف تندروی در کشور به پایان رسیده است.

منبع: نامه نیوز 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر