جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 1931
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1392 03:36
محبوب ترین فیلم جشنواره سی و یکم فیلم فجر از منظر تماشاچیان و برنده سیمرغ بلورین تماشاچیان، از فردا (پنجشنبه) در حالی اکران می‌شود که احتمالاً جریان‌سازترین فیلم سال و یکی از ده فیلم جریان ساز تاریخ سینمای اجتماعی ایران لقب خواهد گرفت و اتفاقی فراموش ناشدنی در سابقه پوران درخشنده به واسطه شجاعت در پرداخت چنین مضمون حساسی خواهد بود.
کد خبر: ۳۳۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۶
محبوب‌ترین فیلم جشنواره سی و یکم فیلم فجر از منظر تماشاچیان و برنده سیمرغ کریستال تماشاچیان، در حالی از فردا (پنجشنبه) آهسته آهسته اکران می‌شود که احتمالاً جریان‌سازترین فیلم سال 1392 و جزو ده فیلم جریان ساز تاریخ سینمای اجتماعی ایران لقب خواهد گرفت و اتفاقی فراموش ناشدنی در سابقه پوران درخشنده به واسطه شجاعت در پرداخت چنین مضمون حساسی خواهد بود.

به گزارش «تابناک»، در دوره‌ای که همچنان مضامین اجتماعی پیشتاز سینمای جدی ایران هستند، دو فیلم در جشنواره سی و یکم به شدت مورد توجه تماشاچیان سالن‌های جشنواره قرار گرفت. «حوض نقاشی» به کارگردانی مازیار میری که واقعاً از سوی داوران مورد ظلم قرار گرفت و به هر صورت در اکران عمومی به حقش رسید و «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» اثر پوران درخشنده که سیمرغ کریستال بهترین فیلم با رای تماشاچیان به طور مشترک با ساخته میری به دست آورد.

هرچند تصور می‌شد به واسطه حساسیتی که پیرامون مضمون و محتوای آخرین ساخته پوران درخشنده وجود دارد، ممیزی‌های مکرری بر این فیلم وارد شود اما تیزهوشی خانم کارگردان در پردازش غیرمستقیم به بخش‌هایی از روایت فاجعه‌باری که دستمایه ساخت این اثر شده، «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» را از گزند توقیف یا کشمکش‌ها بر سر کیفیت اکرانش دور ساخته و از فردا (پنجشنبه) کم کم شاهد آغاز اکران فیلم خواهیم بود.

اکران اما رسمی این فیلم سینمایی با حضور عوامل و بازيگران فيلم سينمايی ساعت 22 روز چهارشنبه 16 مردادماه افتتاح خواهد شد و ظاهراً همزمان با عید فطر در سینماهای آمریکا، کانادا، امارات، آلمان، انگلیس و ایران روی پرده می‌رود که در این صورت شاهد یکی از معدود اکران‌های بین المللی فیلم‌های ایرانی به موازات با اکران در ایران خواهیم بود.

دانلود

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر