دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 1751
تاریخ انتشار: 05 مرداد 1392 15:48
به گزارش راه مردم به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اعلام اینکه سرویس امنیت فدرال روسیه با اف.بی.آی در مورد سرنوشت "ادوارد اسنودن"، افشاگر اطلاعات محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا در حال گفت‌وگو است، افزود: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مذاکرات در مورد مساله اسنودن با همتایان آمریکایی خود و مقام‌های این کشور شرکت نکرده است.

این مقام مسئول روس افزود: روسیه، اسنودن را به ایالات متحده آمریکا تحویل نمی‌دهد.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز وزارت دادگستری روسیه اعلام کرد، نامه‌ای را از جانب اریک هولدر، دادستان کل آمریکا دریافت کرده که در آن نامه برخی از ضرورت‌های مربوط به موضع آمریکا در مورد اسنودن شرح داده شده بود اما نسبت به درخواست استرداد اسنودن از سوی آمریکا در این نامه جزئیاتی ذکر نشده بود.

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد، رهبر این کشور تصمیم گرفته تا اجازه ندهد مساله مقاطعه‌کار سابق و افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا به روابط با واشنگتن خدشه‌ای وارد کند.

روسیه استرداد اسنودن به آمریکا را رد کرده و در حال بررسی درخواست پناهندگی موقت وی است. اسنودن برنامه‌های محرمانه نظارتی آژانس امنیت ملی آمریکا را در رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی فاش کرد.

پسکوف افزود: پوتین اعلام کرده مهم نیست که مساله اسنودن چگونه پیش می‌رود، چرا که قطعا اجازه نمی‌دهد تا این مساله به روابط مسکو با واشنگتن خدشه‌ای وارد کند.

اما وی ضمن بازگویی موضع مسکو گفت: روسیه هیچ کس را مسترد نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. اداره امنیت فدرال روسیه و اف.بی.آی در حال مذاکره بر سر این مساله هستند.

وی به خبرنگاران گفت: اسنودن هیچ‌گونه درخواستی را که نیاز به بررسی شخصی پوتین داشته باشد، پر نکرده است. رئیس‌جمهوری روسیه در مذاکرات مربوط به این مساله شرکت نمی‌کند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر