جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 15180
تاریخ انتشار: 18 آبان 1394 18:59
زدن بر کوس جنگ علیه دولت روحانی با انصراف رسانه‌های دلواپس از نمایشگاه مطبوعات؛

استیضاح و سوال هم در راه است

به گزارش راه امروز، بعد از تایید برجام از سوی رهبرانقلاب و قرار گرفتن این توافق بزرگ در مسیر اجرا می‎شد حدس زد که دلواپسان و مخالفان برجام آرام نخواند نشست و سعی می‌کنند به هر شکل ممکن مخالفت خود را با دولت نشان دهند. یکی از بهترین روش‌هایی که آنان برای مقابله با دولت در دستور کار خود قرار داده‌اند، وارد کردن دولت تدبیر و امید به درگیری‌های داخلی است. حاضر نشدن رسانه‌های نزدیک به دلواپسان در نمایشگاه مطبوعات اولین گام استراتژی دلواپسان برای مقابله با دولت روحانی بود. آنها با این کار به دنبال مسموم کردن فضا هستند و می‌خواهند نشان دهند که فضا در دولت روحانی برای آنها تنگ و تنگ تر شده است.

این رسانه‌ها با استفاده از برچسب تحریم، می‌خواهند به دولت نشان دهند که قدرت آنها بیش از دولت است و هر زمانی که بخواهند می‌توانند دولت را وارد حاشیه کنند. عدم حضور این رسانه‌ها در نمایشگاه یا همان تحریم، تا مدتی تحلیل‌ها و تیترها را به خود اختصاص می‌دهد و باعث می‌شود ذهن‌ها از برجام به این سوی برود و مردم بیش از آنکه به دنبال مسائل اساسی کشور باشند به دنبال این حاشیه‌ها خواهند رفت. هماهنگی این رسانه‌ها و حمایت گسترده دلواپسان سیاسی مانند برخی نمایندگان مجلس از این عمل، به خوبی نشان می‌دهد که پشت این عدم حضور یک استراتژی طراحی شده نهفته است.

چگونه می‌شود رسانه‌هایی که در طول سال‌های گذشته با تمام سختی‌ها و کاستی‌ها به هر شکل ممکن در نمایشگاه حاضر می‌شدتد و برای بدست آوردن چند متر بیشتر از فضای نمایشگاه میلیون‌ها تومان خرج می‌کردند، امسال تصمیم بگیرند به دلیل برخی به قول خودشان تبعیض‌ها از نمایشگاه انصراف دهند. نکته جالب دیگری که مهر تاییدی بر این استراتژی می‌زند این معناست که اکثر این رسانه‌ها در ثبت نام مقدماتی نمایشگاه حضور داشتند و حتی برخی غرفه خود را نیز انتخاب کرده بودند. اما بر اساساس استراتژی « آلودگی فضای داخلی برای تخریب روحانی» تصمیم گرفتند که در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا نکنند.

عدم حضور این رسانه‌ها در نمایشگاه، زدن بر کوس جنگ علیه دولت روحانی است. رئیس جمهور روحانی پس از این و به ویژه تا انتخابات اسفند 94 باید خود را آماده شدید ترین حملات کند.

مسئله نفوذ یکی دیگر از این ابزارهاست. نفوذ، مسئله‌ای بود که رهبرانقلاب به درستی به آن اشاره کردند و دولت باید مواظب باشد که برجام زمینه نفوذ فرهنگی غرب را در کشور فراهم نکند اما همین واژه باعث شده است تا بسیاری از دلواپسان از آن به عنوان چماقی علیه دولت استفاده کنند و برای زدن این دولت به جای استفاده از کلماتی مانند فتنه گر یا انحرافی از نفوذی استفاده می‌کنند.

در مجلس نیز باید منتظر حملات شدید به دولت پس از این باشیم. وزرای دولت تدبیر و امید باید خود را آماده استیضاخ و سوال کنند. ماه‌های پایانی سال 94 برای دولت تدبیر و امید، ماه‌های سخت و طاقت فرسایی خواهد بود و گذشتن از این روزها موفقیت روحانی در سال‌های بعد را تضمین می‌کند. رسانه‌های انصراف دهنده امروز نقش خط شکن جنگ با روحانی را بازی کردند و دلواپسان سیاسی هم طی روزهای آینده وارد میدان جنگ با روحانی و دولت یازدهم خواهند شد.

منبع: نامه نيوز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر