جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 15178
تاریخ انتشار: 18 آبان 1394 18:56
افشای تدریجی درگیری‌های پنهان مدیران ورزش؛ باز هم المپیک، باز هم استرس تعلیق

خطری که ورزش را تهدید می‌کند

خطری که ورزش را تهدید می‌کند
به گزارش راه امروز، چه کسی است نداند که مدیران ورزش ما در طول سالیان اخیر هرگز ارتباط خوبی با هم نداشته اند و لبخندهای تصنعی شان کنار یکدیگر همه را فریب نمی دهد.

سالهاست که مدیران سازمان ورزش و کمیته ملی المپیک با هم اختلاف دارند و فرق ندارد چه کسی در راس این نهادها باشد چون هر کدام می خواهند خود رامتولی ورزش بدانند و عملا نیز هماهنگی بین شان وجود ندارد.

همواره در آغاز کار هر مدیر، مسئولان تاکید می کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد و شانه به شانه هم برای موفقیت ورزش تلاش می کنند اما با گذشت زمان و مرور اخبار و مصاحبه ها مشخص می شود که چه شکافی بین شان وجود دارد.

افشای تدریجی درگیری‌های پنهان مدیران ورزش؛ باز هم المپیک، باز هم استرس تعلیق

این بار اما یک اتفاق بدتر رخ داده و کار از اختلاف بین کمیته و وزارت گذشته است و با یک اختلاف درون سازمانی در وزارت ورزش مواجه هستیم.

مدت هاست که معاونت های مختلف در وزارت ورزش با هم رقابت دارند و این رقابت تا حدی به دشمنی پنهان تبدیل شده تا جایی که گفته می شود یکی از معاونت ها برای تخریب رقیب، از یک سایت خبری نیز حمایت می کند!

ماجرای استعفای شجاعی از خزانه داری کمیته ملی المپیک برای ابقا در ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان نیز به خوبی این اختلاف ها را عیان کرد.

استعفایی که گویا زیاد هم بر اساس میل باطنی شجاعی نبوده و پس از چند جلسه شبانه در وزارت ورزش با برخی معاونین غیرمرتبط با حوزه قهرمانی حاصل شده است تا انتخابات تیراندازی با کمان به خاطر دوشغله بودن شجاعی منتفی شود.

جالب اینکه پس از استعفای شجاعی، احمدی معاون فرهنگی وزیر اعلام کرد که شجاعی منعی برای فعالیت در فدراسیون تیراندازی با کمان ندارد و کسی هم به این سوال پاسخ نداده که صحبت در این حوزه چه ارتباطی به احمدی داشته است.

مطابق انتظار، سجادی معاون ورزش قهرمانی و مسئول مرتبط بااین حوزه صحبت های همکاران خود را نقض و تاکید کرد مجمع تیراندازی لغو نشده و احتمال دارد برگزار شود و البته چند روز بعد نیز به طور خودجوش! برخی اهالی تیراندازی با کمان نامه ای امضا کرده و به وزارت فرستادند تا حتما مجمع برگزار شود!

از سوی دیگر وزارت ورزش در اقدامی عجیب در نامه‌ای به شورای المپیک آسیا خواهان دریافت اطلاعاتی شده بود که می‌توانست آن را به‌‌راحتی از کمیته ملی المپیک کشورمان کسب کند و در این نامه خود را متولی اصلی ورزش ایران معرفی کرد تا به نوعی کمیته را دور زده باشد.

این همه اختلاف در آستانه المپیک دوباره همه را نگران کرده است که مبادا باز هم همانند دوره گذشته المپیک بحث تعلیق به خاطر دخالت در فدراسیون ها مطرح شود؛ امیدواریم مسئولان ورزش حداقل به خاطر المپیک آتش بس دهند تا بلایی که این روزها سر ورزش کویت آمده سر ما نازل نشود!

منبع:‌نامه نيوز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر