سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 15177
تاریخ انتشار: 18 آبان 1394 18:55

به گزارش راه امروز، سایت روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این باره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سخنرانی که به طور زنده از تلویزیون پخش می شد عملکرد برخی از رسانه ها را مانند پلیس مخفی تشبیه کرد و گفت که این رسانه ها به مخاطبان خود می گویند که چه کسی فردا بازداشت خواهد شد.

پس از تایید توافق تاریخی هسته ای میان ایران و 6 قدرت جهانی از سوی رهبر ایران و پارلمان این کشور، رهبر ایران در سخنانی از تلاش از سوی قدرت های غربی برای نفوذ در ایران پرده برداشتند.
پس از آن پنج فعال و روزنامه نگار ایرانی بازداشت شدند و یکی از اعضای سپاه پاسداران نیز در سخنانی در تلویزیون ایران عنوان کرد که این افراد جزئی از نقشه نفوذ دشمن در کشور بوده اند.

یک فعال اصلاح طلب درباره سخنان رئیس جمهور گفت: روحانی به روشنی فشارهای بیشتر بر آزادی مطبوعات را پیش بینی کرده است که هشداری مبتنی بر این موضوع است که روزنامه های بیشتری تعطیل خواهند شد.

تحلیلگران بر این باورند که بازداشت و فشار بر روزنامه نگاران با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی ماه فوریه در ایران و با هدف ایجاد فضایی برای ناتوانی اصلاح طلبان برای حضور در این شرایط است.

خبرگزاری فرانسه نیز با تیتر رئیس جمهوری ایران گفت برخی از رسانه ها مانند پلیس مخفی هستند، نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه رسانه های منتقد سیاست های خود را به رفتار همانند پلیس مخفی متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه در ادامه نوشت: رسانه های اصولگرا در ایران به شدت از سیاست های حسن روحانی که در سال 2013 به این سمت رسید انتقاد می کنند. این در حالی است که سیاست خارجی روحانی به امضای توافق هسته ای میان تهران و قدرت های جهانی منجر شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر