جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 1460
تاریخ انتشار: 30 تير 1392 00:18
دبیرکل حزب سبز گفت:نگاه وحدت و اعتدال باید از صفوف نمازجمعه بیرون آید و هرکسی این وحدت را بشکند خلاف مسائل انقلاب عمل کرده است حال این فرد نمازگزار باشد یا خطیب نماز تفاوتی نمی‌کند.این جایگاه جای افراط و تفریط نیست.

كنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اقبال عمومی نسبت شخصیت آیت الله رفسنجانی عنوان کرد: آیت الله هاشمی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت به گونه‌ای كه نمی‌توان سابقه ایشان را در این زمینه زیرسوال برد چراکه تمام امتحانات خود را به خوبی پس داده است و به جهت نفوذی که در قشر روحانیت دارد توانسته در قالب شخصیتی انقلابی ظهور کند.

وی افزود: دومین بعد شخصیت آیت الله هاشمی مربوط به مسئولیت‌های اجرایی اوست که همواره موافقان و مخالفانی را داشته است که شاید این مساله طی ۸ سال گذشته بیشتر مورد چالش قرار گرفته که البته در اغلب موارد این چالش‌ها به ناحق بود و مردم به این نتیجه رسیدند که نظرات آیت الله هاشمی درست بوده است.

کنعانی مقدم با بیان اینکه طی این سال‌ها بسیاری از اظهارات آیت الله هاشمی محقق شد، گفت: سومین بخش شخصیتی آیت الله هاشمی بعد مردمی بودن ایشان است کسانی که در جوامع مختلف هستند و از پایگاه مردمی برخوردارند اقبال به آن‌ها متناسب با شرایط سیاسی کشور دچار فراز و نشیب می‌شود شخصیت آیت الله هاشمی نشان می‌دهد آیت الله هاشمی در یک بستر مردمی جایگاهی دارد که همواره مردم به آن اقبال نشان می‌دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا در خصوص حضور آیت الله هاشمی در تریبون نماز جمعه نیز خاطرنشان کرد: تریبون نماز جمعه متعلق به صاحبان انقلاب است که همواره در پیروزی و تدوام آن اثرگذار بوده‌اند و مردم نیز همواره به آن‌ها توجه دارند و از رفتار آن‌ها الگوبرداری می‌کنند به نظر من قهر سیاسی آیت الله هاشمی نسبت به نماز جمعه نیاز به آشتی دارد چراکه هم اکنون شرایط بازگشت ایشان به تریبون نماز جمعه فراهم است.

کنعانی مقدم همچنین در مورد برخی تندروی‌های صورت گرفته در نمازجمعه نسبت به آیت الله هاشمی نیز عنوان کرد: نگاه وحدت و اعتدال باید از صفوف نمازجمعه بیرون آید و هرکسی این وحدت را بشکند خلاف مسائل انقلاب عمل کرده است حال این فرد نمازگزار باشد یا خطیب نماز تفاوتی نمی‌کند.این جایگاه جای افراط و تفریط و تخریب شخصیت‌های نظام نیست.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر