جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 14559
تاریخ انتشار: 14 مهر 1394 05:52
همان‌طور که انتظار می‌رفت کارلوس کی‌روش به صحبت‌هایی که در روزهای اخیر علیه‌اش زده شده واکنش تندی نشان داد. در این هفته‌ها چندین مرتبه اعضای سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با انجام مصاحبه‌هایی، سرمربی تیم ملی را به ارتکاب تخلف متهم کردند. آنها می‌گفتند کی‌روش نباید صد هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت (تولیدکننده لباس تیم ملی) دریافت می‌کرد و این اقدام را غیرقانونی دانستند. اعضای سابق کمیته اخلاق تأکید کرد‌ه‌اند در حال بررسی این پرونده بود‌ه‌اند و پذیرفته‌شدن استعفایشان از سوی علی کفاشیان را به این پرونده نسبت داد‌ه‌اند. این در حالی است که رئیس فدراسیون فوتبال دریافت پول از سوی یک شرکت به مربی فوتبال را امری طبیعی در دنیای فوتبال دانست. به‌هرترتیب مطرح‌شدن این مباحث موجب شد پرونده کی‌روش- آل‌اشپورت به حراست وزارت ورزش و جوانان فرستاده شود تا آنها تشخیص دهند آیا کی‌روش کاری خلاف انجام داده یا خیر.
آنهایی که با روحیات مربی پرتغالی آشنا بودند، می‌دانستند کی‌روش منتظر نتیجه حراست وزارت ورزش نمی‌ماند. سرمربی ایران دیروز با انتشار بیانیه اعضای سابق کمیته اخلاق را به تخریب تیم ملی متهم و تهدید کرد اگر آنها عذرخواهی نکنند، درباره‌شان شفاف‌سازی می‌کند. متن بیانیه کارلوس کی‌روش به این شرح است: «با توجه به آخرین اتفاقات و اخباری که درباره ادعاها و اتهامات نادرست توسط رئیس و دبیرکل سابق کمیته اخلاق مطرح شده است، مجبور شدم موارد ذیل را بیان کنم:
١- واضح است یک بار دیگر این حملات شخصی نادرست که به دفعات رخ داده، طبق روال همیشه با اردوی تیم ملی و یک بازی مهم و تعیین‌کننده که وظایف ملی ما نیز در آن دخیل است، هم‌زمان شده است.
٢- این برخورد و حملات سیستماتیک به فضای تیم ملی تنها یک هدف دارد و آن نیز مختل‌کردن آماده‌سازی و همین طور نتایج تیم ملی است و این امر نیز در راستای آسیب وارد‌کردن به اعتبار، وجاهت و خوش‌نامی سرمربی تیم ملی صورت می‌گیرد.
٣- معمولا پاسخ ما مقابل این‌گونه اتفاقات بی‌تفاوتی و خونسردی است و حتی مهم‌تر از آن با تمرکز بیش‌از‌پیش بر وظایف خود در قبال منافع تیم ملی و خدمت به توقعات و آرزوهای هواداران فوتبال ایران پاسخ‌گو هستیم.
٤- تازه‌ترین توهین‌ها و اتهام‌های بی‌پایه مطرح‌شده، نشان‌دهنده ناامیدی و یأس است. هیچ شکی وجود ندارد که این وقایع نیز بخشی از کمپینی است که در گذشته اتفاق افتاد و از سوی همین افراد و منابع ساخته و پرداخته شده بود؛ افرادی که کاملا سرگرم بازی‌های کوچک قدرت هستند و این کارها بخشی از جبهه‌گیری‌های شخصی در راه رسیدن به منافع نامشخص‌شان است.
٥- در‌صورتی‌که اعضای سابق کمیته اخلاق به صورت عمومی عذرخواهی نکرده و از اتهام‌های مطرح شده عقب‌نشینی نکنند و ادعاهای اشتباه خود را درباره اتهام‌های فساد که علیه من مطرح کرده بودند، پس نگیرند، این جانب بعد از بازی مقدماتی جام جهانی برابر عمان به صورت کامل در خدمت اهالی رسانه و افکار عمومی خواهم بود تا یک بار برای همیشه درباره این پرونده ناراحت‌کننده و تأسف‌برانگیز، در راستای به‌چالش‌کشیدن حقایق، ارزش‌ها و اصول اخلاقی افراد مذکور شفاف‌سازی کنم».
پاسخ به کی‌روش
ساعاتی پس از انتشار بیانیه کی‌روش و تهدید او که اگر اعضای سابق کمیته اخلاق از او عذرخواهی نکنند، درباره آنها افشاگری خواهد کرد، حسین آبانگاه، عضو سابق کمیته اخلاق در گفت‌وگو با فارس، به تهدید سرمربی تیم ملی واکنش نشان داد و گفت: «از این موضوع خوشحال می‌شویم و از این اقدام کی‌روش استقبال خواهیم کرد که کی‌روش بخواهد دست به افشاگری بزند. خوشحال می‌شویم این موارد در دادگاهی ایرانی مطرح شود و از این موضوع هم استقبال می‌کنیم. به‌هر‌حال ما هم ادله‌های خودمان را داریم و اگر مواردی را مطرح کند ما هم مواردی را اعلام خواهیم کرد». آبانگاه تهدید کرد از کی‌روش به فیفا شکایت می کند.
علی‌اکبر محمدزاده، رئیس سابق کمیته اخلاق هم در گفت‌وگو با ایسنا گفت سیاست کی‌روش گاهی فرار به جلوست و برای اینکه هر نوع نتیجه احتمالی بازی با عمان به گردن کمیته اخلاق نیفتد، فعلا سکوت می‌کنیم. محمدزاده گفت کی‌روش باید از مردم عذرخواهی کند. به نظر می‌رسد باید منتظر یک جنگ لفظی تمام‌عیار پس از بازی ایران- عمان بود.
در سوی دیگر رضا حسن‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش که مسئول رسیدگی به پرونده کی‌روش- آل‌اشپورت است در گفت‌وگویی با کاپ عنوان کرد، مصلحت نیست در مقطع کنونی این موضوع بررسی شود. «این موضوع هم در حراست وزارت ورزش در دست بررسی و تحقیق است، اما با توجه به نزدیکی دیدار تیم ملی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی و درنظرگرفتن مسائل این تیم فعلا صحبتی دراین‌باره نمی‌کنیم. هرچند این موضوع خیلی به حوزه کار حراست وزارت مربوط نمی‌شود، اما از طریق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و مراجع دیگر این موضوع در زمان خود بررسی خواهد شد. فعلا شرایط خوبی برای این کار وجود ندارد؛ چون نمی‌خواهیم تعادل روحی تیم ملی دچار خدشه‌ای بشود».
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر