سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 30 2024
کد خبر: 14030
تاریخ انتشار: 07 شهريور 1394 06:16

به گزارش راه امروز، «كساني را يادم هست كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن گرا مي‌دادند، من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم، ليست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد، روزي به مردم ارايه خواهم داد.»


این سخنان صادق خرازی جنجال فراوانی در فضای سیاسی کشور ایجاد کرد. جریان اصلاحات که سفیر سابق ایران در فرانسه خود را منتسب به آنها می‌داند، این سخنان را به خود گرفتند و خرازی را متهم به استفاده از روش احمدی نژاد کردند و گفتند که خرازی نیز به دبنال بگم بگم است.


پورنجاتی، رمضان زاده و محمدعلی ابطحی از جمله کسانی بودند که شمشیر را برای خرازی از رو کشیدند. رمضان زاده یکی از تندترین واکنش‌ها را به این سخنان نشان داد و در صفحه فیسبوک خود این سوال را مطرح کرد که «به نظر شما لیست دیپلمات های قاچاقچی نسخ خطی کتاب های قدیمی در جیب کیست؟!»


خرازی بعد از این هجمه‌های گسترده به صراحت اعلام کرد که منظور او اصلاح طلبان نبوده است. اما اصلاح طلب‌ها از توضیحات او قانع نشدند و حمله‌ها باعث شد خرازی از سمت خود در حزب ندا استعفا دهد که البته این استعفا از سوی حزب با مخالفت روبرو شد.


خرازی اما در جمع دوستان خود که برخی اهالی رسانه نیز در آن حضور داشند ضمن گلایه از رفتار اصلاح طلب، افرادی که او خائن می‌داند را معرفی کرده است. خرازی صریح اعلام کرده است که منظور او از کسانی که به دشمن گرا می‌‎دادند علی افشاری و مجتبی واحدی بوده است. علی افشاری در زمان اصلاحات عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و مجتبی واحدی سردبیر آقتاب یزده بوده‌اند.


خرازی، دلخوری خود را از رفتار اصلاح طلبان در گفت‌وگو با اعتماد اعلام کرده و گفته است که :« عين عبارت من در گفت‌وگو با مثلث اين است: «كساني را يادم است كه در دوراني كه سفير بودم با خارجي‌ها مذاكره مي‌كردند و به دشمن ‌گرا مي‌دادند؛ من آنها را به عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم.» از اين جمله صريح نه نسبتي به اصلاح‌طلبان بر مي‌آيد و نه اتهامي درباره آنان مطرح شده است. حال مي‌پرسم چطور برخي اصل مصاحبه را نخوانده، تيتري تحريف شده را بزرگنمايي كردند و از اين گفته صريح برداشت ديگري كردند؟ سوال من اين است كه چرا برخي دوستان اصلاح‌طلب پس از بازنشر تقطيع‌شده با تيتر تحريف شده مصاحبه ام با روزنامه جوان، فرياد وااصلاحاتا سر دادند؟ چرا طي اين ١٠ روز به اين كشف و شهود نرسيده بودند كه هدف من خيانتكار نشان دادن اصلاح‌طلبان بود؟! و چرا صبر كردند تا جوان اين‌طور تيتر بزند و آنها تازه فهميدند كه منظور من چه بوده است؟ من ممنونم از سوال شما من خيلي صراحت لهجه دارم وهمه بزرگان و عزيزان بزرگ‌تر ما با روحيات و شخصيت من آشنا هستند، اگر روزنامه يا مجله‌اي براي بهره‌برداري يا شيطنت كار خاصي انجام مي‌دهد نه به من مربوط است و نه به حزب و بچه‌هاي عزيز و مظلوم ندا، اگرچه من مسووليت همه حرف‌ها و نظرات خودم را مي‌پذيرم. اينها ديدگاه‌هاي شخصي و باور من نسبت به اصلاحات است تبيين گذشته و حال و آينده امر مهمي در فرآيند آينده اصلاحات است و اين ديدگاه‌ها مربوط به ندا و حزب نيست و حتي به رييس دولت اصلاحات و بزرگان ديگر هم نيست.»



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر