يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 13901
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1394 14:06
به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، نظرسنجی تازه ای که نتایج آن روز پنجشنبه اعلام شده حاکی است اکثر مردم آمریکا بر این باورند که کنگره باید با توافق هسته ای ایران و قدرت های جهانی مخالفت کند.



در نظرسنجی مشترک سی ان ان و موسسه او آر سی، بیش از 56 درصد مردم آمریکا اعلام کردند که کنگره باید توافق هسته ای ایران را رد کند. این رقم در نظرسنجی یک ماه قبل 52 درصد بوده است.


بیش از 60 درصد مردم آمریکا نیز در این نظرسنجی نارضایتی خود را از عملکرد اوباما در مدیریت روابط آمریکا با ایران اعلام کرده اند.


افزایش مخالفت آمریکایی ها با توافق هسته ای ایران در حالی است که دموکراتها و جمهوریخواهان تلاش زیادی را برای اعلام نظر نهایی در خصوص این توافق آغاز کرده اند.


این نظرسنجی افزود: بیش از 83 درصد جمهوریخواهان خواستار مخالفت کنگره با توافق هسته ای ایران هستند. این رقم در نظرسنجی قبلی 66 درصد بوده است. بیش از 70 درصد دموکراتها نیز خواستار تصویب توافق هسته ای از سوی کنگره شده اند. این رقم نیز در نظرسنجی ماه جولای 61 درصد اعلام شده بود.


کنگره آمریکا اکنون تا اواسط سپتامبر فرصت دارد تا در خصوص این توافقنامه رای گیری کند. در صورت رد این توافقنامه از سوی کنگره، اوباما نیز 22 روز فرصت دارد تا آن را وتو کند. کنگره برای رد وتوی اوباما نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر