يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 13767
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1394 13:35
سردار منتظرالمهدی طی نشست خبری گفت که سرنشینان بی حجاب خودروها جریمه می شوند.


به گزارش راه امروز به نقل از «انتخاب»، سخنگوی ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرای جریمه 100 هزار تومانی بی‌حجابی برای سرنشینان خودرو نیز گفت: ‌طرحی در مجلس با این عنوان مطرح بوده اما در صورت تصویب نیز هنوز به ما ابلاغ نشده است اما آنچه که مسلم است در این زمینه جریمه برای پلاک خودرو و صاحب ماشین اعمال خواهد شد.

سخنگوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پوشش آقایان نیز گفت: پوشش یک هنجار اجتماعی است و همگان باید بر اساس هنجارهای اجتماعی عمل کنند. بر همین اساس و با توجه به اینکه پوشش هر فرد نشانه شخصیت اوست از همه آقایان درخواست می‌کنیم تا در خصوص پوشش‌شان هنجارها را رعایت کنند اما اگر فردی اصرار بر هنجارشکنی کند برابر قانون با وی برخورد می‌شود.

منتظرالمهدی در تشریح حریم داخل خودروها، گفت: چنانچه خودرویی دور از انظار و خارج شهر باشد داخل آن به عنوان حریم خصوصی محسوب می‌شود ولی در شهر جزو حریم خصوصی به حساب نمی‌آید.

وی در خصوص برگزاری برخی عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران نیز گفت: اماکن نیروی انتظامی بر اساس قانون برخورد لازم را با برگزاری عروسی‌های مختلط در باغ‌های اطراف تهران انجام می‌دهد. متاسفانه در برخی باغات که ملک شخصی هستند چنین اتفاقی روی می‌دهد که اگر شکایتی باشد یا این موارد مشاهده شود برخورد لازم صورت می‌گیرد.

سخنگوی نیروی انتظامی در خصوص نحوه نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه نیز گفت: نظارت بر این صنوف بر عهده صنف و اتحادیه است اما چنانچه درخواست و شکایتی در این زمینه باشد ما هم اقدامات قانونی را انجام خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر برگزاری کنسرت‌ها و نحوه اخذ مجوز آنها، گفت: برای برگزاری و برپایی هر کنسرتی اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لازم است اما این مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها کافی نیست چرا که علاوه بر آن باید از اداره اماکن پلیس نیز مجوز لازم اخذ شود. در برگزاری کنسرت‌ها روال اینگونه است و اگر همگان بر مدار قانون حرکت کنند مشکلی پیش نخواهد آمد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر