دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 20 2024
کد خبر: 1374
تاریخ انتشار: 28 تير 1392 15:13
خبرآنلاين: محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين  در ضيافت افطاري اين تشکل که در دانشگاه امام صادق برگزار مي‌شد سالجاري را سالي پربرکت خواند و گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبري در مورد حماسه سياسي برخي اين نگراني را داشتند که آيا اين انتظار مقام معظم رهبري اتفاق مي‌افتد و يا خير. چرا که فشارهاي زيادي وجود داشت تا اتفاق نيفتد اما به لطف خدا حماسه سياسي خلق شد.

وي ادامه داد: تحقق سخنان رهبر معظم انقلاب و خلق حماسه سياسي عمق شناخت مقام معظم رهبري از مردم مجاهد کشورمان را نشان داد و مشخص کرد که شناخت ايشان منحصر به فرد است. مانند حضرت امام که بيش از همه اقشار به مردم اعتماد داشت.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينکه اميدهاي زيادي براي آينده انقلاب شکل گرفته است، در تحليل اينکه چرا مردم به روحاني راي دادند گفت: درست است که شعار روحاني اعتدال بود اما فلز وجودش نيز اعتدال است وتنها به شعار خلاصه نمي‌شود و اين را بنده با 16 سالي که با وي در مجلس همکاري مي‌کردم پي بردم و وي در مجلس جلسه‌اي با عنوان عقلا برگزار مي‌کرد و به آن جلسه از هر 2 طيف دعوت مي‌کرد.

باهنر ادامه داد: تحليل بنده اين است که اگر 16 سال گذشته را در نظر بگيريم ابتدا مردم با 8 سال افراط‌هاي اصلاح‌طلبان روبرو بودند و بعد از آن 8 سال تلاش اصولگرايان که البته با ملاحظاتي نيز همراه بود باعث شد مردم روي به اعتدال بياورند.

وي با بيان اينکه بايد از افزايش توقعات از دولت جلوگيري کنيم، خاطرنشان کرد: همه بايد تلاش کنيم تا به توقعات دامن زده نشود چرا که خود بنده که يکسري از اعداد و ارقام را مي‌بينيم اوضاع کشور جوري نيست توقعات افزايش يابد البته بين دولت تحويل‌دهنده و تحويل‌گيرنده اختلاف برنامه و اعداد و ارقام زياد است و اميدواريم اين 2 به هم نزديک شوند و حرفي که مي‌زنيم عالمانه و عادلانه باشد.

دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در بخش ديگري از سخنان خود به سخنران اين ضيافت اشاره کرد و گفت: با توجه به فضاي جديد به حجت‌الاسلام ناطق‌نوري گفتيم که بعضي از يخ‌ها آب شده و پيشنهاد داديم که در اين ضيافت سخنراني کنند و وي در کمال ناباوري قبول کرد اما ظهر امروز اطلاع داد که به علت مشکلي نمي‌تواند حضور پيدا کند و اميدواريم که ناطق کماکان در ريکاوري نماند البته واقعيت اين است که دوران ريکاوري تمام شده و همه بايد براي کار به ميدان بيايند.

باهنر با اشاره به شعارهاي روحاني اظهار داشت: همه به شرط شعارهاي آقاي روحاني يعني اعتدال‌گرايي، خردگرايي و استفاده از همه نيروهاي جامعه حاضرند به ميدان بيايند و همکاري کنند. البته مي‌دانيم که خيلي از گروه‌ها پاشنه در مرکز تحقيقات را درآورده‌اند و مي‌گويند شما که شعار فراجناحي مي‌دهيد از نيروهاي ما نيز استفاده کنيد لذا ما به رئيس‌جمهور منتخب گفتيم که هيچ نيرويي را به شما معرفي نمي‌کنيم. چرا که وي به خوبي نيروها را مي‌شناسد و ما تصميم گرفتيم که باري بر روي دوش وي نگذاريم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر