شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - October 05 2024
کد خبر: 12801
تاریخ انتشار: 21 تير 1394 11:32

محورهای احتمالی توافق نهایی ایران و 1+5


براساس برخی گزارش ها، در توافق نهایی احتمالی تمام تحریم ها لغو می شود.


به گزارش راه امروزر، هم اکنون ایران با 1+5 در حال مذاکره است و چنانچه طرف مقابل تصمیم های لازم را بگیرد، توافق حاصل می شود.


براساس توافق نهایی احتمالی،  تمامی تحريم ها عليه ايران لغو خواهد شد و در مقابل صرفا برخی محدوديت هاي موقت اعمال خواهد شد كه آن ها هم طبق بیانات رهبر معظم انقلاب پس از مدتي محدود رفع خواهند شد.


براساس شنیده ها، كليه تحريم هاي اقتصادي، بانكي و مالي در روز اجراي برجام، بطور قطعي لغو خواهند گرديد.


همچنین، شنیده ها حکایت از آن دارد که ايران پس از اجرای توافق، تحت تحريم هاي تسليحاتي نخواهد بود و طبق  قطعنامه شوراي امنیت كه قرار است بعد از حصول به توافق صادرگردد، اين تحريم ها لغو و بر اساس ضمیمه آن صرفا برخي محدوديت هاي موقت براي زماني محدود اعمال مي گردد.


اين توافق در واقع مجموعه اي از چندين توافق است که برخي اقدامات موقت  و محدود با دوره هاي زماني متفاوت در آن پيش بيني شده است.


لازم به ذکر است که قطعنامه شوراي امنيت آخرين قطعنامه شورا در مورد برنامه هسته ای ايران خواهد بود و پرونده هسته اي ايران را از ذيل فصل هفت منشور ملل متحد خارج خواهد كرد.


براساس شنیده ها، مدت زمان اجراي قطعنامه محدود بوده و در پايان اين مدت ملغي خواهد گرديد.


گفتنی است، اين براي اولين بار است كه يك كشور ذيل تحريم هاي فصل هفتم موفق گرديده است با مذاكرات و ديپلماسي فعال توانسته است از اين وضعيت  خارج گردد.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر