سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 1249
تاریخ انتشار: 25 تير 1392 00:15
در روز نخست رقابتهای کشتی فرنگی یونیورسیاد دانشجویان جهان امیر علی‌اکبری به دیدار فینال وزن 120 کیلوگرم راه یافت، افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم و داود عابدین زاده در وزن 84 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شدند، و شیرزاد بهشتی طلا در وزن 55 کیلوگرم از دور رقابتها کنار رفت.

به گزارش راه مردم به نقل از خبرنگار مهر، روز نخست از رقابتهای کشتی فرنگی یونیورسیاد دانشجویان جهان که از ظهر امروز(دوشنبه) در شهر کازان روسیه آغاز شد، امیر علی‌اکبری در وزن 120 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل "تریل فورتون" از آمریکا با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت. نماینده ایران در دور دوم مقابل "سرگو گوگیس وانیدزه" از گرجستان با نتیجه 10 بر 3 به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. علی اکبری در این مرحله مقابل "بالینت لام" از مجارستان با نتیجه 7 بر صفر به برتری دست یافت تا برای کسب مدال طلا به مصاف "رضا کایالپ" قهرمان جهان از ترکیه برود.

در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور اول با نتیجه 8 بر صفر مقابل "جوف لاک اسمیت" از آمریکا به پیروزی رسید. وی در دور دوم هم با نتیجه 8 بر صفر از سد "امیل بیکوف" از قرقیزستان گذشت و گام به مرحله یک‌چهارم نهایی گذاشت. نماینده ایران در این مرحله هم با نتیجه 8 بر صفر "اوتویزومی" از ژاپن را مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید. بیابانگرد در این مسابقه مقابل "رسول چونایف" دارنده مدال برنز جوانان جهان از آذربایجان با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد.

بیابانگرد برای کسب مدال برنز با "مهمت کوکاتیناز" از ترکیه مسابقه می‌دهد. در این وزن "اسلام بیک آلبی‌یف" قهرمان المپیک از روسیه و "رسول چونایف" از آذربایجان فینالیست شدند.

اما داود عابدین‌زاده در وزن 84 کیلوگرم در دور نخست "جانیس ری‌ریس" از لتونی را با نتیجه 7 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم هم با نتیجه 5 بر 3 "ژاناربیک" از قرقیزستان را مغلوب کرد و به یک‌چهارم نهایی رسید. نماینده ایران در این مرحله با "آلن خوگایف" قهرمان روسی المپیک 2012 لندن مسابقه داد که در دیداری نزدیک و با نتیجه 2 بر یک مسابقه را واگذار کرد و با ناداوری از حضور در نیمه‌نهایی بازماند.

عابدین‌زاده در حالی با نتیجه 2 بر یک به آلن خوگایف باخت که تا حدود یک دقیقه مانده به پایان مسابقه، نتیجه یک بر یک مساوی بود و داوران در اقدامی عجیب اقدام به دادن یک امتیاز به کشتی‌گیر میزبان کردند. این موضوع با اعتراض مربیان ایران همراه بود، اما ثمری نداشت و ناداوری به حدی بود که حتی تماشاگران روسی به تشویق نماینده شایسته کشورمان پرداختند.

عابدین‌زاده با توجه به حضور خوگایف در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها راه یافت. وی در اولین مسابقه خود در این مرحله به مصاف "ژوریا" از مولداوی رفت و با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف جاوید "حمزاتوف" از بلاروس برود. در این وزن "آلن خوگایف" روسی قهرمان المپیک لندن و "ماکسیم مانوکیان" از ارمنستان به دیدار نهایی راه یافتند.

در وزن 55 کیلوگرم شیرزاد بهشتی طلا در دور نخست به مصاف "الدار بگالی‌یف"، نایب قهرمان جوانان آسیا از قرقیزستان رفت که با نتیجه 11 بر 4 مغلوب حریف خود شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل "الدنیز عزیزلی" از آذربایجان، بهشتی از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن "ویکتور کوبانو" از مولداوی و "ایوان تاتارینوف" از روسیه فینالیست شدند.

رقابتهای اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم این مسابقات فردا(سه‌شنبه) برگزار می‌شود که محمد نوربخش، هادی علیزاده پورنیا و مهدی علیاری به مصاف حریفان خود می‌روند.
برچسب ها: کشتی فرنگی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر