يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 12392
تاریخ انتشار: 05 تير 1394 12:21

جواد جهانگیرزاده ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای به خبرنگار نامه نیوز گفت:بعضی از مواردی را که مقام معظم رهبری فرمودند مطالبی بود که سالهاست ایشان آنها را نگه داشته بودند یعنی واقعیت‌های درخصوص شروع مذاکرات که از زمان احمدی نژاد شروع شده بود و توام با اذن رهبری بود.


وی با اشاره به دفاع صریح مقام معظم رهبری از مذاکره کنندگان اظهار داشت: مقام معظم رهبری با حالی که حرمت منتقدین را نگه داشتند اما نشان دادند که کار چه مقدار سخت است و در این کار سخت انتظار حمایت بیشتر است.


نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:ایشان برای اولین بار بعد از بحث یک مذاکره خوب اعطای بخشی از امتیازات را یک واقعیتی از مذاکره نام بردند و در اجزای مذاکره نیز خیلی دقیق وارد شدند ،ایشان معمولا تا این اندازه به جزییات وارد نمی شدند .


وی با بیان اینکه رهبری یک سخنرانی کاملا سیاسی عمیق و مبتنی بر واقعیت های هسته ای کشور ارائه کردند گفت: مقام معظم رهبری تمامی مطالبات را جز به جز بیان کردند یعنی هم برای غربیان و هم برای مذاکره کنندگان حدود و ثقور را مشخص کردند .


این عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: نکته دیگری که ایشان فرمودند و مهم بودند این بود که گفتند بخشی از تحریم ها که مربوط موضوع هسته ای است در زمان خودش رفع می‌شود و بخش دیگر تحریم ها نیز می تواند در زمان خودش رفع شود ،ما در مصوبه مجلس گفته‌ایم که تحریم‌ها یکجا و بصورت کامل برطرف شود و مقام معظم رهبری میان تحریم‌ها تفاوت قایل شدند و تاکید کردند که فقط تحریم های مربوط به موضوع هسته ای برطرف می‌شود و همین تحریم ها را نیز گفتند متناظر با توافق برطرف خواهد شد و به همین دلیل راه را برای تیم مذاکره کننده باز کردند و در عین حال برای غربیان نیز راه را دقیق روشن کردند.


وی در مورد اینکه منتقدان تا چه اندازه باید فرمایشات معظم له را مدنظر در انتقاداتشان داشته باشند گفت:فرمایشات رهبری انسجام و وحدت بخش است و قرار نیست آنها را مبنای تهاجم به افراد دیگر کنیم زیرا این فرمایشات حجت را تمام کرد.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر