سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - May 21 2024
کد خبر: 12205
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1394 11:25
شاگرد اول مکتب منصور ارضی در انتقاد از سیاسیون کیست؟

هاشمی، روحانی و احمدی نژاد زیر تیغ شمشیر انتقاد مداحان

به گزارش راه امروز، دیگر فقط رمضان‌ها و محرم‌ها آدمی را به یاد خدا و امام حسین نمی‌اندازد بلکه بسیاری با شنیدن نام این دو ماه، نگاه‌شان به سمت مداحانی می‌رود که در مراسم خود به بهانه روشنگری، سیاستمداران کشور را از زیر تیغ تند انتقاد خود می‌گذرانند. این رسم دیرین را منصور ارضی پایه گذاری کرد سعید حدادیان منصور ارضی را رئیس صنف مداحان می‌داند و بسیاری از مداحان اهل بیت نیز خود را شاگرد این مداح معروف تهران می‌نامند. روضه‌خوانی که توانست با ایجاد سبک جدید در مداحی، نامی برای خود دست و پا کند.
منصور ارضی که در جمع دوستداران خود به «حاج منصور» معروف است، چندین سالی است که در جلسه‌های عزاداری خود بیش از آنکه روضه‌خوانی کند به اظهارنظرهای سیاسی و اعلام مواضع تند در مورد مسئولان کشور می‌پردازد.




در میان شاگردان حاج منصور، سعید حدادیان مداح معروف غرب تهران، شباهت عجیبی به استاد خود دارد. او هم در سبک مداحی و هم در انتقاد از مسئولان از منصور ارضی پیروی می‌کند. سخنان توهین آمیز او در مورد اسفندیار رحیم مشایی و احمدی نژاد، همچنان نقل محافل است. سعید حدادیان شاگرد اول منصور ارضی در توهین به مسئولان در آخرین سخنرانی خود بازهم مسئولین کشور را مورد نقد قرار داد و تند ترین حرف‌ها رل نصیب، هاشمی رفسنجانی، روحانی و احمدی نژاد کرد.


او در مورد هاشمی گفت:« ما باور کنیم که شما دلت برای این مردم می‌سوزد؟ سال‌ها دعوای ما با آقای هاشمی این بود که مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) روی پایگاه زهدی که اسلام از مسئولین نظام اسلامی می‌خواهد دارند زندگی می‌کنند؛ تو چرا یاد نمی‌گیری؟ تو که داری چطور حالا یاد ندارها افتادی؟ از محاکمه مهدی؟ اتهاماتی که به ایشان (مهدی هاشمی) وارد است برخی‌اش مرتبط به همین تحریم است. بعد وقتی ایشان به این ارتشای به این بزرگی مشغول بود شما دلت برای مردم نمیسوخت!؟»


سعید حدادیان که در این دوسال تماما از روحانی انتقاد کرده است بازهم در این مراسم به این روش خود پایبند ماند و گفت:« آن آقا می‌گوید بعضی‌ها از جیب مردم خبر ندارند! تو دلت واقعا برای مردم سوخته؟ شما کجا می‌نشینی؟ زندگی‌ات چطور است؟ استخر را نفر قبلی خراب کرد شما دوباره ساختید. می‌گویند رئیس جمهور باید گلف بازی کند و به استخر برود. شما بروید شنایتان را بکنید و جت اسکی‌تان را بروید. این حرف‌ها که در مورد جیب مردم می‌زنید از شما خنده‌دار است.»


مداح معروف تهران در مورد احمدی نژاد نیز می‌گوید:« این نظام اینقدر ریشه دارد و رشد کرده است که کسانی که 8 سال 8 سال رئیس جمهور بودند دیگر جایی برای آمدن ندارند. یک عده هم دنبال پستشان هستند. فکر نکنید دنبال ساده‌زیستی آن آقا هستند. او نشان داد که چطور در مقابل ولایت می‌ایستد. حواس‌تان باشد کلاه‌تان را نبرند.»


همین سخنان باعث شد تا بازهم همه نگاه‌ها به سمت مداحان سیاسی بچرخد و در اذهان این سوال ایجاد شود که آیا مداحان مذهبی، می‌توانند به واسطه روضه خوانی برای اهل بیت، به خود اجازه بدهند با هر ادبیاتی مسئولان کشور را مورد خطاب قرار بدهند و به آنها توهین کنند.


به همین واسطه برآن شدیم تا در جدولی توهین این دو مداح معروف تهران یعنی منصور ارضی و سعید حدادیان به مسئولان کشور را مرور کنیم.
































هاشمی رفسنجانی



حسن روحانی



محمود احمدی نژاد



اسفندیار رحیم مشایی



محمدباقر قالیباف



منصور ارضی



ان شاء الله خداوند خبر مرگش را برساند.


این فرد اظهارات نادرستی درباره حذف شعار مرگ بر آمریکا می‌کند و عده‌ای از اطرافیان پول‌پرست و بی‌غیرتش از او حمایت می‌کنند



باز ببینید آن شخص در مورد دانشگاه چه گفت و بیان کرد  (اشاره به سخنان دکتر روحانی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها)، شما بدانید فقط بار خودشان را سنگین می‌کنند.


ببینید با حجاب هم بازی می‌کنند و گفتند آخرین حرف را ناجا بزند



چرا نمی‌گویی که برای دین مردم چه کرده‌ای؟ چرا گزارش نمی‌دهی که در این هشت سال، برای استقرار حجاب اسلامی چه فعالیتی انجام داده‌ای؟



این آقایی که ادعای آسمانی بودن دارد از سلمان رشدی هم بدتر است


باید باب جهلِ‌مان با حلمی که خدا می‌دهد بسته شود؛ با علمِ تنها جهل ما رونق پیدا می‌کند؛ چیزی می‌گویی که به دین لطمه می خورد.


یک دفعه می‌آیی به جای تعریف اسلامی، تعریف اسرائیلی می کنی؛ اولین حرفی که این یهودی‌صفت زد، همین بود که تعریف از ملت اسرائیل کرد. بنابراین بابِ جهل را فقط با حلمی که خداوند می‌دهد می‌توان بست. وقتی که به انبیاء و اولیاء الهی توهین می‌کنند؛ وقتی می‌آید و می‌گوید که «عیسی بن مریم فراری بوده… نوح مدیریت نداشته… (همه این حرف‌ها را زده این ملعون! و من یادم هست)؛ الآن هم می‌گوید که این‌ها که اطراف دفتر آقا (مقام معظم رهبری) هستند، نهروانی هستند؛ جدیدترین حرفش این بوده



به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین (ع) به ملک ری نمی‌رسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویله‌اش که خواهم رسید. برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونه‌اند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیده‌اند و این برایشان کافی است



سعید حدادیان



همین یک سوال من را پاسخ بده که شما (هاشمی رفسنجانی) کدام دفعه یک سر به مناطق جنگی زدی؟ وقتی این همه آدم رفتند شلمچه و دوکوهه و فکه تو که فرمانده جنگ بودی، بلند شدی و رفتی کیش!؟ بعد می‌گویند تشییع جنازه را مصادره کردند. بله بنده هم موافق نیستم که یک نفر با زرنگ‌بازی و رندی برود آن بالا و بنشیند در جایی که جایش نبوده است. آنجا جای نوحه‌خوان‌ها بوده است.



آن آقا می‌گوید بعضی‌ها از جیب مردم خبر ندارند! تو دلت واقعا برای مردم سوخته؟ شما کجا می‌نشینی؟ زندگی‌ات چطور است؟ استخر را نفر قبلی خراب کرد شما دوباره ساختید. می‌گویند رئیس جمهور باید گلف بازی کند و به استخر برود. شما بروید شنایتان را بکنید و جت اسکی‌تان را بروید. این حرف‌ها که در مورد جیب مردم می‌زنید از شما خنده‌دار است.



آقاي احمدي نژاد تا از بهشت حزب الله اخراج نشدي سريع تر دور مشايي را خط بكش


نمي دونم چرا احمدي نژاد زحمت هاي خود را بر باد مي ده



خدايا اگر مشايي استعفاء نمي دهد و يا احمدي نژاد او را بركنار نمي كند ، سريعتر او را به بهشت ببر ، البته با توجه به مهم بودن حق الناس جاي او ته جهنم است


حيف وقت علما و روحانيون و شخصيت هاي سياسي است كه وقت بگذارند و جواب او صحبت هاي او را بدهند و با مشايي بايد با طنز انتقاد كرد





منبع:‌ نامه نیوز

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر