دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: 11920
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1394 13:44

تولید

فرشته فریادرس - گروه صنعت: در این برنامه علاقه‌مندان به دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی و کوتاه‌مدت با اعضای هیات علمی، مدیران علمی دوره، کارشناسان حوزه آموزش و دانشجویان سازمان مدیریت صنعتی دیدار کردند و با تمامی خدمات و دوره‌های جدید آموزشی آشنا شدند. از این رو در حاشیه این مراسم به منظور آشنایی بیشتر با اهداف و نحوه برگزاری آن به گفت‌وگو با مجتبی رجب‌بیگی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:
مزایای دوره‌های آموزشی
مجتبی رجب‌بیگی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی درباره اهداف برگزاری این مراسم اظهارکرد: در این برنامه علاقه‌مندان به دوره‌های آموزشی تحصیلات تکمیلی و کوتاه‌مدت با اعضای هیات علمی، مدیران علمی دوره، کارشناسان حوزه آموزش و دانشجویان سازمان مدیریت صنعتی دیدار می‌کنند و با تمامی خدمات و دوره‌های جدید آموزشی آشنا می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با بیان اینکه علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی از مزایایی برخوردار خواهند شد، عنوان کرد: یکی از مزیت‌های این برنامه، گفت‌وگوی حضوری شرکت‌کنندگان با مدیران آموزش و هیات علمی سازمان است که این تعاملات می‌تواند در شناساندن سازمان و فعالیت‌های آموزشی آن به مخاطبان تاثیرگذار باشد. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: از دیگر مزایای حضور در برنامه IMI Open House، ثبت‌نام رایگان آزمون ورودی دوره‌های عالی مدیریت و تعیین سطح زبان انگلیسی مخاطبان دوره‌های عالی «IELTSMock Exam» به صورت رایگان است.
ارتقای سطح مدیریت و توانمندسازی مدیران
رجب‌بیگی با بیان برنامه‌های آموزشی سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۳۹۴ اظهار کرد: امسال هدف ما از برگزاری دوره‌های آموزشی دی‌بی‌آ، ام‌بی آ و دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی، کاردانی و کارشناسی ارشد ارتقای سطح مدیریت و توانمندسازی مدیران به‌ویژه در بخش صنعت است.
قرارداد با دانشگاه‌های خارجی
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: همچنین در سطح دکترای حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، دوره مشترک با دانشگاه‌های مون پلیه و گرینوبل فرانسه برگزار می‌کنیم که فارغ‌التحصیلان آن مدارک معتبر این دانشگاه‌ها را دریافت می‌کنند. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی یادآور شد: در سطح کارشناسی ارشد
ام‌بی آ دوره‌های مدیریت ورزشی، مدیریت سلامت، مدیریت هنری و فرهنگی، مدیریت عمرانی و ساختمانی، مدیریت زنجیره تامین و لجستیک و همچنین مدیریت صنعت خودرو از دوره‌های جدید طراحی‌شده سازمان مدیریت صنعتی است. وی درباره انعقاد قرارداد با برخی از صنایع عنوان کرد: به‌تازگی قراردادی با «ایران‌خودرو» برای آموزش مدیران صنعت خودرو منعقد کردیم. همچنین قراردادی با شرکت خودروسازی در دست اقدام است. رجب‌بیگی هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را توانمندسازی مدیران و کارشناسان در زمینه مدیریت خودرو، مدیریت قطعات خودرو، خدمات پس از فروش خودرو، تولیدخودرو و مدیریت «آراند دی»، تحقیق و توسعه در صنعت خودرو عنوان کرد.
وی با بیان اینکه این سازمان قراردادی با بانک‌ها نیز منعقد کرده است، گفت: قراردادی با هلدینگ یا شرکت مادر تخصصی بانک «دی» برای مدیریت ساختمان امضا شده که بتوانند در صنعت ساختمان، مدیرانی برای پروژه‌های عمرانی و ساختمانی تربیت کنند.
مدیریت صنعتی میزبان مدیران صنعت است
رجب‌بیگی با بیان این مطلب که سازمان مدیریت صنعتی میزبان مدیران صنعت کشور است، گفت: یکی از ویژگی‌های متمایز دوره‌های آموزشی ما کاربردی بودن آن است. وی با اشاره به ارتباط بین دانشگاه و صنعت اظهار کرد: خوشبختانه سازمان مدیریت ارتباط خوبی با بخش صنعتی کشور دارد. یعنی ما به صورت دانشگاهی فعالیت نداریم بلکه دوره‌های آموزشی ما میزبان مدیران بخش صنعت است. از این‌رو مدیران بخش صنعت آشنایی بسیار خوبی با مسائل مدیریتی در این دوره‌های آموزشی پیدا می‌کنند و در پایان هر دوره مسئله‌ای از بخش صنعتی خود را در قالب پایان‌نامه یا رساله حل می‌کنند.
کاربردی بودن دوره‌ها
رجب‌بیگی، یکی از تفاوت‌های برگزاری این دوره‌ها با دوره‌های دانشگاهی را کاربردی بودن آن عنوان کرد و گفت: همچنین استادان ما بیشتر از بخش صنعت یا مدیریت مشاوره هستند یا تجربه‌های زیادی از صنعت دارند. علاوه بر آن دانشجویان ما بیشتر ترکیبی از مدیران جوان و باتجربه در صنعت کشور هستند. بنابراین، این یک تبادل تجربه و اطلاعات است وی همچنین از انعقاد تفاهمنامه بین این سازمان و دانشگاه جامع علمی و کاربردی خبر داد و اعلام کرد: به منظور استفاده از ظرفیت دوره‌های آموزشی علمی و کاربردی این تفاهمنامه امضا شده است. همچنین امسال دو دوره مدیریت کسب و کار علمی و کاربردی در دفترچه کنکور علمی و کاربردی معرفی خواهد شد.
توسعه ظرفیت مدیریت کشور
رجب‌بیگی هدف اصلی از برگزاری این دوره‌ها به‌وسیله سازمان مدیریت صنعتی را توسعه ظرفیت مدیریت کشور عنوان کرد و گفت: این دوره‌ها می‌توانند در توسعه این ظرفیت، ارتقا و توانمندسازی مدیران کمک‌کننده باشند.
کمک به صنعت و افزایش بهره‌وری
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در پایان با تاکید بر اینکه هدف نهایی ما کمک به صنعت و افزایش بهره‌وری در کشور است، افزود: همان‌طور که در برنامه‌های توسعه‌ای کشور آمده است که ۸ درصد از منابع را از طریق بهره‌وری تامین کنیم از این‌رو افزایش بهره‌وری هم از طریق آموزش‌های مدیریتی، توانمندسازی مدیران و توسعه سرمایه انسانی امکانپذیر است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر