يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 1163
تاریخ انتشار: 22 تير 1392 01:01
مدير شركت فيلميران و مسوول پخش دو اثر «گذشته» به كارگرداني اصغر فرهادي و «چه خوبه كه برگشتي» به كارگرداني داريوش مهرجويي از پيوستن فروش اين آثار به باشگاه فيلم هاي ميلياردي خبر داد.

«علي سرتيپي» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا با اعلام اين خبر افزود: فيلم «گذشته» تازه ترين تجربه كارگرداني اصغر فرهادي فيلمساز اسكار گرفته ايران بيش از يك ميليارد و ۴۰ ميليون تومان فروش داشته است كه از اين مبلغ ۸۶۰ ميليون تومان مربوط به تهران است.

وي ادامه داد: خوشبختانه برگزاري طرح اكران ماه رمضان و باز بودن سينماها تا ساعات پاياني شب و فروش بليت نيم بها باعث استقبال بيشتر مخاطبان از سالن هاي سينمايي شده است و با ادامه اين روند بدون شك ميزان فروش آثار سينمايي از اين هم فراتر خواهد رفت.

اين تهيه كننده همچنين با اشاره به ورود اصغر فرهادي به تهران از برپايي نشست خبري درباره فيلم «گذشته» با حضور اين فيلمساز بعد از درخشش در جشنواه سينمايي «كن» در تهران و در آينده نزديك خبر داد.

فيلم «گذشته» پس از حضور در جشنواره فيلم «كن»، در بخش ويژه جشنواره «سيدني» به نمايش درآمد و پس از آن به جشنواره «مونيخ» راه يافت و در چهارمين حضور بين المللي در جشنواره «دوربان» آفريقاي جنوبي به نمايش درخواهد آمد.

«گذشته» زندگي مردي ايراني و زني فرانسوي را مورد توجه قرارداده است كه در آن «برنيس بژو» بازيگر آرژانتيني - فرانسوي، «طاهر رحيم» بازيگر فرانسوي - الجزايري و «علي مصفا» بازيگر و كارگردان ايراني ايفاي نقش كرده اند.

سرتيپي با اشاره به فيلم «چه خوبه كه برگشتي» به كارگرداني داريوش مهرجويي به عنوان ديگر فيلم توزيع شده توسط موسسه «فيلميران» درباره فروش اين اثر گفت: مجموع فروش اين اثر در كشور يك ميليارد و ۱۰۰ ميليون تومان بوده است كه از ميان ۸۵۰ ميليون تومان سهم تهران و مابقي در اختيار گيشه سينماهاي شهرستان ها بوده است.

«چه خوبه كه برگشتي» داستان «فرزاد» دندانپزشكي است كه پس از سال ها به ايران مي آيد تا دور از مسايل و آشفتگي زندگي اش به آرامش برسد. همزمان با ورود او به كشوريك شئي مرموز شبه فضايي پديدار مي شود و پاي خانم «دكتر ياسمين» و سنگ هاي جادويي اش را به ماجرايي باز مي كند كه رفاقت ديرينه «فرزاد» و «كامبيز» را كه سالهاست در همسايگي هم كنار دريا زندگي
مي كنند، به جدالي بيهوده مي كشاند ولي...

رضا عطاران، مهناز افشار، حامد بهداد، رويا تيموريان، مسعود رايگان و حسن پورشيرازي از جمله بازيگران اين فيلم هستند
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر