جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 11499
تاریخ انتشار: 17 ارديبهشت 1393 21:13









تخريب 8 ساله اقتصاد ايران جبران ناپذير است



به گزارش مهر، اکبر ترکان ظهر در حاشيه چهارمين نشست مشترک مديران عامل مناطق ويژه اقتصادي و آزاد کشور در نشست خبري تاکيد کرد: وزيران اقتصادي کشور را نمي توان با سردار ويا سرلشکري مقايسه کرد زيرا اقتصادي از اين جنس نيست. شخص رئيس جمهور در جلسات سياست گذاري شرکت مي کند و به طور اساسي کارها را مد نظر دارد. ترکان يادآور شد: آنچه که رفته ديگر قابل برگشت نخواهد بود که از جمله آنها ذخاير مشترک بين ايران و برخي از کشورهاي حوزه خليج فارس است.

دبير شوراي هماهنگي مناطق ويژه اقتصادي و آزاد کشور با بيان اينکه سياست ما در خصوص چاه هاي مشترک مسابقه در برداشت است، گفت: اين روش به طور کلي مشکل دارد زيرا در کشورهاي اروپايي دو کشور که بر يک چاه اشتراک دارند اقدام به راه اندازي سکوي مشترک توليد مي کنند.

ترکان تاکيد کرد: دلواپسي از وضعيت گاز پارس جنوبي و ميدان هاي مشترک نفتي وجود دارد و آنچه که مهم است و بايد به آن توجه کنيم اين است که گاز و نفت نيز حق مسلم ملت ايران است و نبايد اجازه دهيم مشکلي براي آنها ايجاد شود. مشاور ارشد رئيس جمهور در پاسخ به سئوالي در خصوص انتظار مردم براي ارزان شدن کالاها در کشور يادآور شد: به طور حتم وضعيت اقتصادي کشور و مردم بهبود خواهد يافت اما هيچکس نمي تواند تاريخي براي انجام کارهاي بزرگ و زير بنايي کشور اعلام کند زيرا تخريب هاي گذشته بي شمار است. دبير شوراي هماهنگي مناطق ويژه اقتصادي و آزاد کشور، در خصوص راه اندازي يک منطقه آزاد تجاري در فارس، گفت: ايجاد يک منطقه آزاد تجاري احتياج به قانون دارد البته شرايط استان نيز بايد مناسب باشد.

وي تاکيد کرد: بايد ديد وضعيت الحاق استان فارس به دريا به کجا رسيده و آن موقع است که بايد به دنبال يک قانون براي راه اندازي منطقه آزاد تجاري گشت. ترکان در پاسخ به سئول خبرنگار ديگري در خصوص وضعيت منطقه ويژه اقتصادي شيراز، گفت: 33 واحد در اين منطقه مشغول به کار و 40 واحد نيز در حال سرمايه گذاري هستند که البته وضعيت مناسب است.

دبير شوراي هماهنگي مناطق ويژه اقتصادي و آزاد کشور ادامه داد: البته درخواست من از مسئولين منطقه ويژه شيراز ايجاد امکانات براي صنايع کوچک و جوانان بود که در اين راستا طي توافقاتي با پارک علم و فناوري نيز 6.5 هکتار زمين براي جوانان آماده شده است. وي در خصوص انتقاد برخي افراد از وضعيت گمرک کشور، گفت: کارهايي که طي چند سال گذشته در گمرک بر روي زمين مانده بود طي چند ماه انجام شده و ما از اين وضعيت راضي هستيم. ترکان افزود: گمرک بايد تقويت شود به خصوص در رسيدگي به کارمنداني که در برخي از مراکز بايد تا ساعاتي از شب کار کنند و صبح زود نيز مجدد به سر کار خود باز گردند.

مشاور ارشد رئيس جمهور در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص رسيدگي به تخلفات موجود در مناطق آزاد، گفت: بخشي از زمين ها به مناطق آزاد تحويل داده شد و بخشي نيز پس از بررسي تاييد شد که واگذار شود. وي تصريح کرد: در کل 157 هزار متر مربع پس گرفته شد. دبير شوراي هماهنگي مناطق ويژه اقتصادي و آزاد کشور در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص راه اندازي دانشگاه در مناطق ويژه و آزاد، گفت: اين فعاليت يک کار قانوني است زيرا با استفاده از اين راه دانشگاه ها مي توانند درآمدي براي خود داشته باشند و از طرفي وضعيت زندگي اساتيد نيز بهبود مي يابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر