جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 11494
تاریخ انتشار: 17 ارديبهشت 1393 20:59
گزارش لس انجلس تایمز از جنگ لفظی بین روحانی و مخالفان:

تلاش تندروها برای پنهان کردن واقعیت چگونگی تبدیل آنها به ثروتمندان ایران

لس آنجلس تایمز نوشت: درحالیکه مذاکرات هسته ای میان تهران و قدرت های جهانی وارد فاز حساسی می شود، جنگ لفظی بین حسن روحانی رئیس جمهور ایران و منتقدان تندرو او در حال تشدی است.
به گزارش راه مردم، روز دوشنبه همایشی با عنوان «دلواپسان» توسط تندروها برگزار شد که در آن عنوان شد روحانی اماده ی تعطیلی برنامه هسته ای ایران در ازای لغو تحریم های اقتصادی است.

حامیان رئیس جمهور ایران در مقابل، تندروها را متهم به اجرای تاکتیک هایی در جهت تضعیف روحانی و نابودی مذاکرات هسته ای کردند.

داود محمدی سردبیر روزنامه اصلاح طلب شرق نوشت:  چرا این دلواپسان زمانیکه رشد اقتصادی منفی و نرخ بیکاری 22 درصد بود و فساد غوغا می کرد، سکوت کرده بودند.

یکی از روزنامه های ایران نیز به نقل از روحانی نوشته بود: کسانی که خواستار ادامه تحریم ها هستند، لطفا دلایلشان را ارائه کنند.

رئیس جمهور ایران این ادعا که تیم مذاکره کننده او حاضر به تعطیلی برنامه هسته ای ایران هستند را رد می کند. دولت ایران در مقابل می گوید با برخی از محدودیت ها به منظور نشان دادن مقاصد صلح امیز تهران در ازای لغو کامل تحریم ها موافقت می کند.

روز شنبه، منتقدان روحانی محلی تحریک آمیز(سفارت آمریکا در تهران) را به منظور برگزاری همایشی تحت عنوان «دلواپسان» انتخاب کردند.

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی ایران در این همایش گفت: اگر ما فناوری هسته ای را در مقابل هیچ تعطیل کنیم،  برای صدسال منافع فرزندان و نوه هایمان را تسلیم کرده ایم.

تحریم های اقتصادی مرتبط با برنامه هسته ای ایران به اقتصاد این کشور ضربه زده است. روحانی که سال گذشته، پست ریاست جمهوری را تحویل گرفت، موفق به لغو برخی از تحریم ها شده است.

حامیان رئیس جمهور ایران بسیاری از منتقدان را به کاسبی از تحریم ها متهم می کنند.

سعید لیلاز اقتصاددان می گوید: تندروها سعی در پنهان کردن این واقعیت دارند که فساد برآمده از تحریم ها آن ها را ثروتمندان جامعه کرده است.

وی افزود: آنها نمی خواهند شاهد لغو تحریم ها و اقتصادی شفاف باشند.

جوادشایسته مهم یک تحلیلگر و استاد دانشگاه می گوید: روحانی در بحث هسته ای با فشار زیادی مواجه است و هر آنچه در توان دارد را به کار بسته و به افکار عمومی در این رابطه اطمینان می دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر