جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 11493
تاریخ انتشار: 17 ارديبهشت 1393 20:56
درباره لغو سخنرانی یادگار امام در بروجرد؛

دولت اعتدال و جولان افراط گرایان/کلیدداران تدبیر عقب ننشینند

حجت الاسلام والمسلمین رشید داودی: آن گاه که مردم ایران سرمای زمستان بی اخلاقی سال های اخیر را در بهار 92 پشت سر نهادند و در بوته سخت آزمون انتخابات ریاست جمهوری بر ریشه افراطیون تیشه اعتدال زدند، درسی بزرگ و پیامی روشن برای همگان داشتند که: گوهر خدادادیِ آزادی و انتخاب گری خویش که مایه برتری انسان بر همه «ما سوی الله» است، را با هیچ چیز عوض نمی کنند؛ و آنقدر بر رأی و نظر خویش در چارچوب قانون تکیه می کنند تا تهجر، تزویر، افراط و تفریط را در هم شکنند.
امید مردم در آن روزها که برآمده از صبر طاقت فرسا و شکیبایی کم نظیر و گاه بی نظیر بزرگانی چون آیت الله هاشمی بود، آنگاه جلوه نمود که حاصل رأی خود را در اعلام پیروزی دولت تدبیر و امید دیدند؛ و شکل گیری دولت اعتدال را به نظاره نشستند و چنین بود که بیم مردم از افراطیون، همنشین امیدشان شد.

مردمی که از بازار تهمت و دروغ و تزویر افراط گرایان به ستوه آمده بودند، منتخبان خویش را به تدبیر فرا خواندند و یادآور شدند که بساط افراط، تفریط، تفرقه، و چند دسته کردن مردم و سکه نان آور بی اخلاقی باید برچیده شود؛ و اینست معنای اعتدالی که بدان رأی داده اند. و این همان نکته ایست که چندی پیش در کلام یادگار امام، سید حسن خمینی جلوه نمود؛ او پس از آنکه شرط تحقق اعتدال را تلاش برای بستر سازی آن به عنوان یک واقعیت اجتماعی بیان کرد، اعتدال را به دو قسم منفی و مثبت تقسیم نمود و در این باره چنین گفت: «اعتدال منفی یعنی اینکه خودمان معتدل هستیم و به خوبی زندگی خود را می گذرانیم. اما اعتدال مثبت یعنی اینکه ما هم خودمان معتدلیم و هم مقابل هر تندروی می ایستیم و اعتدال این نیست که اگر معتدلیم چشم بر هر افراطی گری ببندیم؛ بلکه اعتدال یعنی در اعتدالمان ثابت قدم هستیم و برای اینکه اعتدال در جامعه تحقق پیدا کند، تلاش می کنیم»؛

اما جای بسی تأسف است که هر از چند گاهی شاهد جولان افراط گرایان در جامعه هستیم و دولتمردان تدبیر و امید، اعتدالی منفی از خود نشان می دهند و در مقابل افراط گرایان ساکتند؛ این سکوت و عدم مقابله هر چند برای آرام نگه داشتن فضای عمومی جامعه باشد، اما بی گمان خطر آفرین بوده و باعث غلبه بیم ها بر امیدها می گردد و سرخوردگی دوستان و جولان بدخواهان خواهد شد.

به کدام توجیه منطقی و عقلی سخنرانی یادگار امام، بخاطر جولان افراط گرایان که بر موضع انحراف خود «پایداری» می کنند، لغو و در نتیجه مجلس ذکر و یاد امام امت (همایش ملی تبیین شخصیت علمی امام خمینی) منتفی گردد. جای بسی تاسف است که این دسته از افراد بر عقیده باطل خویش پایدارند و حامیان اعتدال و کلید داران تدبیر، عقب نشسته اند.

مگر یادگار امام چه گفته و چه می گوید که ترس از نفوذ کلام و محبوبیت مردمی اش باعث لغو سخنرانی اش می شود؟ مگر غیر از اعتراض به نگاه کاریکاتوریزه به امام و انقلاب و تبیین حقیقی شخصیت امام راحل تا کنون چه از ایشان شنیده ایم؟ مگر غیر از اخلاق مداری و توصیه به اخلاق گرایی چه سخنی از زبان یادگار امام شنیده ایم؟ مگر غیر از احترام و اکرام نسبت به یاران صدیق دیروز و امروز امام و انقلاب چه عملی از ایشان دیده ایم؟

بی گمان همین گفتار صدق، توصیه به اخلاق و کردار درست ایشان است که رمز محبوبیت ایشان بوده و هست و شاید هراس از همین خلوص کلام و صدق عمل اوست که مخالفان را این چنین عصبانی کرده است، که اگر چنین باشد باید گفت: «خَتَمَ اللّهُ عَلَى قُلُوبِهمْ وَعَلَى سَمْعِهِمْ وَعَلَى أَبْصَارِهِمْ غِشَاوَةٌ ...».

چه مزاح تلخیست که مقدس مآبان اندک دیروز که در هنگامه مبارزه گوشه عزلت گزیدند و امام و انقلاب را تنها گذاشتند و امام آنان را منادی اسلام آمریکایی خواند، امروز منادی دفاع از آرمان های امام و انقلاب شده اند و میدان دار ارزش ها؛

چه شگفت آورند حامیان دیروز و «دلواپس» خواندگان امروز که تریبون تفرقه آمیزشان همنوای با کارگزاران صهیونیستی و دشمنان امام، انقلاب و ملت ایران، گاه فریاد اعتراض به تدبیر، مذاکره و صلح طلبی سر می دهند؛ و گاه با لغو سخنرانی یادگار امام و همایش نشر اندیشه ها بنیان گذار انقلاب، خوراک شبکه های ماهواره ای معاند امام و انقلاب را تهیه می کنند.

راقم این سطور ضمن سپاس صمیمانه از تلاش دولتمردان تدبیر و امید، که زمام ساماندهی وضعیت بر آمده از اداره نامناسب بی تدبیر سابق را عهده دار شده اید، یادآور می شود که ضامن موفقیت و تداوم راه درست و بر حقی که در پیش گرفته اید، که همان راه امام و انقلاب و اسلام عزیز است، عملکرد خود شما، پایداری بر راه درست «اعتدال مثبت» و ایستادگی بر عهد و میثاقی است که با مردم بسته اید. وگرنه خدای قادر توانا با هیچ احدی عقد اخوت نبسته است و اگر از مسیر حقه الهی خارج شویم، از ما بهتران را جایگزینمان می کند. و بی گمان چشمان تیز بین مردم به گفتار، کردار و تدبیر شماست.

در پایان فرازی از وصیت نامه سیاسی- اللهی حضرت امام راحل (س) را به پیشگاه خوانندگان گرامی عرضه می کنم که بازخوانی آن خالی از لطف نیست خصوصا برای اقلیت «دلواپس»!!! ؛

«اين جانب هيچ گاه نگفته و نمى‏گويم كه امروز در اين جمهورى به اسلام بزرگ با همه ابعادش عمل مى‏شود و اشخاصى از روى جهالت و عقده و بى‏انضباطى بر خلاف مقررات اسلام عمل نمى‏كنند؛ لكن عرض مى‏كنم كه قوه مقننه و قضاييه و اجراييه با زحمات جانفرسا كوشش در اسلامى كردن اين كشور مى‏كنند و ملتِ دهها ميليونى نيز طرفدار و مددكار آنان هستند؛ و اگر اين اقليت اشكالتراش و كارشكن به كمك بشتابند، تحقق اين آمال آسانتر و سريعتر خواهد بود. و اگر خداى نخواسته اينان به خود نيايند، چون توده ميليونى بيدار شده و متوجه مسائل است‏ و در صحنه حاضر است، آمال انسانى- اسلامى به خواست خداوند متعال جامه عمل به طور چشمگير خواهد پوشيد و كجروان و اشكالتراشان در مقابل اين سيل خروشان نخواهند توانست مقاومت كنند».
«والسلام علی من اتبع الهدی»
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر