جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 11381
تاریخ انتشار: 07 ارديبهشت 1393 09:56

المانیتور نوشت:تصمیم آمریکا برای عدم صدور ویزا برای ابوطالبی باعث نمی شود که ایران دیپلمات دیگری را برای نمایندگی خود در سازمان ملل انتخاب کند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، پیش از این تنش ها، تصور می شد که نماینده ایران در سازمان ملل تنها عهده دار این پست نخواهد بود بلکه سفیر ایران در واشنگتن خواهد بود.

باوجود اهمیت این مساله، مقامات ایرانی و آمریکا قصد عبور از این تنش و تمرکز بر روی مسائل حساس تر را دارند.

یک مقام ارشد ایرانی گفت که ابوطالبی انتخاب ایران است.

وی که به شرط عدم افشای نامش سخن می گفت، بیان داشت:  تهران نیازی نمی بیند که انتخاب خود را تغییر دهد. در واقع واشنگتن یکبار دیگر تمایل خود برای عدم تغییر روحیه اش را نشان داد، این یک آزمایش بود که آنها در آن شکست خوردند.

روحانی اکنون در وضعیت خوبی نیست و با فشارهای داخلی از سوی تندروها مواجه است. تصمیم آمریکا در مورد ابوطالبی به این دسته از افراد دلایل و بهانه های بیشتری برای حمله به روحانی داد.

این مقام ایرانی گفت: هیچ قصد عقب نشینی ندارد، شاید هیچ کس توان چنین کاری را ندارد بنابراین بهترین کار عبور از این مسئله است.

ماشالله شمس الواعظین می گوید که این تنش رادیکال ها در تهران و واشنگتن را تقویت می کند.

این روزنامه نگار افزود: من ابوطالبی را بخوبی می شناسم، او دیپلماتی ورزیده ای است که سال ها در اروپا فعالیت کرده است.

وی اضافه کرد: ابوطالبی توانایی ایفای نقشی مثبت را در سیاست خارجی ایران دارد.

این روزنامه نگار اضافه کرد: امریکا در دهه 1950 دولت مصدق را برانداخت. امریکایی ها همواره از ایرانیان خواسته اند که این رویداد را فراموش کنند، چرا خودشان ماجرای گروگانگری را فراموش نمی کنند؟ این یک استاندارد دوگانه است. آنها نه می خواهند فصلی جدید در روابط دو کشور را آغاز کنند نه می خواهند که ما آغاز گر آن باشیم.




نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر