پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - May 23 2024
کد خبر: 11091
تاریخ انتشار: 17 فروردين 1393 23:40
به گزارش راه مردم، سایت اسرائیلی دبکا نوشت که روسیه بخاطر تحریم های اعمال شده بر این کشور شوکی به غرب وارد خواهد کرد که آن حمایت از ایران در مذاکرات هسته ای است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»،درحالیکه شش قدرت جهانی و ایران خود را برای دور جدید مذاکرات هسته ای در وین اماده می کنند، روسیه درحال عملی کردن تهدید خود مبنی بر حمایت از ایران در مقابل تحریم های غرب علیه مسکو است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران سوم آوریل در جلسه ای پشت درهای بسته گفت: ما 19 هزار سانتریفیوژ داریم که 9 هزار عدد آنها فعال است. توصیه ما این نیست که در مورد تعداد سانتریفیوژها گفتگو کنیم، توصیه ما بحث و گفتگو در مورد قدرت جداسازی آنها است.

دبکا در ادامه می نویسد: مذاکرات هسته ای وین به روسیه این فرصت را می دهد که پس از تحریم این کشور، بر سر ایران و احتمالا سوریه با غرب به رویارویی بپردازد.

معمار سیاست خارجی در این مسئله سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه است که هفته ی گذشته هشدار داد و گفت: روسیه دوست ندارد که از مذاکرات هسته ای به عنوان اهرم فشار استفاده کند.

روزی که علی اکبر صالحی در مورد توانایی سانتریفویژی ایران سخن گفت، منابعی در مسکو و تهران گزارش دادند که دو دولت در استانه ی عقد این قرارداد هستند: در ازای 500 هزار بشکه نفت ایران، روسیه اجناسی به ارزش نفت در اختیار تهران قرار می دهد.

زمانیکه این قرارداد عملی شود رژیم تحریم ها علیه ایران از جمله تحریم نفتی فرو می ریزد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر