يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 11042
تاریخ انتشار: 14 فروردين 1393 17:12
پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ، آخرین وضعیت ترافیکی راه های مواصلاتی کشور در چهاردهم فروردین را اعلام کرد.
به گزارش "انتخاب" به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور ناجا، برابر آخرین اخبار دریافتی امروز (پنجشنبه) در استان های مازندران (محورهای کندوان ، گدوک و لاریجان )، اصفهان ( محور گلپایگان) و همدان ( محورهای نهاوند و کبودر آهنگ) بارش برف و در استان های البرز ، فارس ، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری ، اصفهان ، همدان ، مرکزی ، غرب تهران ، تهران بزرگ ، خراسان رضوی ( محورهای بردسکن و رباط سنگ )، خراسان شمالی ( محور بجنورد - اسفراین )، خراسان جنوبی ( محور طبس- اصفهان) و ارتفاعات سمنان بارش باران و برف اعلام شد .

طبق این گزارش، همچنین در محورهای هراز ( کل محور) ، کرج - چالوس ( کل محور ) و فیروزکوه ( محدوده تونل شیرگاه) ترافیک سنگین گزارش شده است .

بنا به این گزارش، سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.

منوعیت تردد در محور کرج – چالوس

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز از اعمال ممنوعیت تردد در محور کرج – چالوس خبر داد.

همایون شریفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعمال این محدودیت ترافیکی با هدف جلوگیری از وقوع ترافیک سنگین در محور کرج – چالوس صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تردد هرگونه خودرو از ظهر امروز(14 فروردین) الی سه بامداد فردا(15 فروردین) از این محور ممنوع می‌باشد.

وی افزود: بدون شک با رانندگانی که بخواهند در ساعات مذکور از این محور عبور کنند به صورت صدور برگ جریمه و حتی توقیف خودرو برخورد خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر تردد در سایر محورهای مواصلاتی استان بدون اعمال هیچ محدودیتی در جریان است و گزارشی مبنی بر وجود ترافیک سنگین در هیچ یک از محورها دریافت نشده است.

شریفی دربخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به پایان یافتن تعطیلات نوروزی افزود: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی بار ترافیکی در اکثر محورهای مواصلاتی افزایش می‌یابد، بنابراین از رانندگان درخواست داریم ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، برای رسیدن به مقصد عجله نکنند و با آرامش مسیر برگشت به منزل را طی کنند.

وی در پایان گفت: اگر مسافران عجله‌ای در بازگشت به مقصد خود ندارند بهتر است زمان بازگشت خود را به یک روز پس از پایان تعطیلات موکول کنند تا شاهد ترافیک کمتری در جاده‌های کشور باشیم.

اسامی محورهای مسدود

محورهای مسدود تا اطلاع ثانوی، به دلیل رویدادهای غیرمترقبه به شرح زیر است:


1- محورشمشک - دیزین (جاده اختصاصی حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین) واقع در استان البرز به‌دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است. البته همه روزه‏ امکان تردد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا از ساعت 7 تا 17 و همین‌طور از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پایین به‌طور 24ساعته میسر است.


2- باند جنوب به شمال آزادراه پل زال-خرم آباد واقع در استان لرستان به دلیل ریزش کوه تا اطلاع ثانوی مسدود است.


3- محورشهداد- نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان به دلیل وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 تا اطلاع ثانوی مسدود است.


4- محورپونل –خلخال، (از سه‌راهی پونل تا ورودی جاده زندانه) مقطع واقع در استان گیلان به دلیل بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.


همچنین ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای به شرح زیر است:


1- محوراصلی قم – گرمسار و بالعکس واقع در استانهای تهران‏، سمنان و قم به دلیل تمدید عملیات راهسازی، تا 31خردادماه مسدود و مسیرجایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم تهران، برای وسایل نقلیه سنگین محور قدیم قم تهران و در ادامه برای کلیه خودروها، جاده امام‌رضا (ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.




مسیر چالوس به تهران تا عصر جمعه یکطرفه شد

پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ، آخرین وضعیت محدودیت های ترافیکی در محور کرج -چالوس را اعلام کرد.

انواع وسیله نقلیه در محور کرج - چالوس از ساعت 10 و 30 دقیقه امروز (پنجشنبه) چهاردهم فروردین تا ساعت 15 روز جمعه پانزدهم فروردین از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است.

بنا به این گزارش، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 امروز پنجشنبه چهاردهم فروردین تا ساعت 15 روز جمعه پانزدهم فروردین از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر