جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 11014
تاریخ انتشار: 12 فروردين 1393 15:12
اين مادر ستار است که دست به دامان شما شده است


درحالی‌که سه روز به پايان ضرب‌العجل گروه تروريستي و آدم رباي “جيش‌العدل” مبنی بر اعدام يکی ديگر از مرزبانان به گروگان گرفته‌شده توسط اين گروه تروريستي در صورت عدم اجرای خواسته‌های‌شان، باقی مانده است، گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی، در نامه‌ای از آن‌ها خواسته تا «التماس» او را به عنوان يک «مادر داغ‌ديده و داغ‌دار» را بشوند و مرزبانان اسير را آزاد کنند.










خواهش مادر ستار بهشتي از جيش‌العدل



به گزارش راه مردم، خانم عشقی در اين نامه که امروز دوشنبه منتشر شده، خطاب به «فرزندان بلوچ» و با بيان اين‌که از «رنج‌ها» و «کمبودها» در «استان‌های محروم» ايران چيزهايی شنيده است، خطاب به آن‌ها نوشته است: «منِ مادر اگر به شما درباره ظلم‌ها و کم‌کاری‌هايی که بر شما روا داشته شده حق بدهم، هرگز به شما حق نمی‌دهم برای رسيدن به خواسته‌های‌تان، فرزندان ما را يک به يک بکشيد.»

مادر ستار بهشتی، سپس به ماجرای کشته شدن فرزند وبلاگ‌نويسش اشاره کرده و افزوده است: «من، يک مادر داغ‌ديده و داغ‌دارم. مادری که جلوی چشمش پسر جوانش را بردند و او را زدند و کشتند و همه مسوولان خونش را انکار کردند… شايد کسی نداند که من يک سال و پنج ماه است که هر روز به سر قبر پسرم می‌روم. همه مردم اين روز‌ها به سراغ زندگی خودشان رفته‌اند اما من هر روز می‌روم سر قبر پسرم. شايد به اين دليل که همه مردم مرگ يک جوان را فراموش می‌کنند به جز مادرش.»

او اضافه کرده است: «ستار مرا بی‌گناه بردند و زدند و کشتند و جگر مرا سوختند. اکنون اين مادر ستار است که دست به دامان شما شده است. مادری که جگر لخته‌لخته‌اش را در دست گرفته به شما التماس می‌کند. بياييد و به ما و به همه مردم جهان نشان بدهيد که آن‌قدر در دل شما‌ها روشنايی هست که التماس يک مادر را بشنويد.»

گوهر عشقی در پايان نامه‌ی خود در از گروگان‌گيران ۵ مرزبان ايرانی خواسته تا «راضی» نشوند مادران ديگری به «داغ» او و مادرانی مثل او دچار شوند: «نشان بدهيد که مردان بزرگ، از هر چه بگذرند، از سوز مادران نمی‌گذرند. پسران ما را که هم‌وطنان بی‌گناه خود شما هستند آزاد کنيد. ما هم قول می‌دهيم که برای آبادانی مناطق محروم و رفع محروميت‌ها در کنار شما باشيم. نشان بدهيد که سوز ما را می‌فهميد. نشان بدهيد که روی هر کس را زمين بيندازيد، روی مادران را زمين نمی‌اندازيد. چرا که همه شما مادر داريد و مادران‌تان را دوست داريد.»

گفتني اينكه اين گروه تروريستي، يک هفته قبل، در روز سوم فروردين ماه، در اطلاعيه‌‌ای اعلام کرد که گروه‌بان جمشيد دانايی‌فر، يکی از ۵ گروگان خود را در واکنش به مرگ يک زندانی ۲۴ ساله‌ی بلوچ به نام “علی نارويی” در زندان اروميه، به دار آويخته است. در اين اطلاعيه‌ هم‌چنين به حکومت ايران ده روز فرصت داده شده‌ تا در قبال آزادی زندانيان اهل سنت در زندان‌های ايران، ۴ مرزبان ديگر را آزاد کند و در غيراين‌صورت، يکی ديگر از مرزبانان «به دار آويخته خواهد شد».

منبع: بهارنيوز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر