جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 10948
تاریخ انتشار: 09 فروردين 1393 21:32
همسر سابق پادشاه عربستان از اوباما خواست به آزادی چهار دخترش که در «حصر خانگی» هستند کمک کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «عنود الفائز»، همسر سابق شاه عربستان سعودی با تابعیت اردنی است که پس از متارکه در سال 2003 در لندن زندگی می‌کند.

وی در آستانه سفر باراک اوباما به عربستان از وی خواست تا به آزادی دخترانش کمک کند. عنود گفته است: 13 سال است که دخترانم سحر، مها، هالا و جواهر در اسارت هستند. آنها باید فورا آزاد و نجات داده شوند. آقای اوباما باید از این فرصت برای پرداختن به این نقض‌های شدید علیه دخترانم استفاده کند.

عنود که در 15 سالگی با شاه عربستان ازدواج کرده بود و الان 57 ساله است می گوید که دخترانش در ماه دو بار فقط می‌تواند به خرید غذا، آب و دارو بروند.

بزرگترین دختر او که سحر است و 42 سال سن دارد در شبکه اجتماعی توییتر از وضعیت خود گلایه کرده و در ایمیلی به خبرگزاری فرانسه نوشته است: ما کارت شناسایی یا پاسپورت نداریم و در حصر خانگی هستیم. غذایمان کم است.

وی در این ایمیل خاندان سعودی و اعضای دربار را به «حبس غیرقانونی» آنها و بدرفتاری فیزیکی و روانی به مدت چندین سال متهم کرده است: به دستور‌ آنها ما را از چهارشنبه گرسنه نگه داشته‌اند. ما یک وعده غذا در روز داریم و مقداری از آنها را برای حیوانات خانگی می‌گذاریم. آب برای نوشیدم هم خیلی کم است، در حدی که از گرما جان سالم به در بریم. توان و انرژی ما کم و ما در نهایت تلاش می‌کنیم که فقط زنده بمانیم.

دیپلمات‌ها گفته‌اند که این 4 دختر شاه در ساختمانی در جده هستند.

رونالد دوماس، وکیل عنود و وزیر خارجه اسبق فرانسه گفته است که آنها در اکتبر گذشته از کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو خواسته‌اند تا پرونده‌شان را بررسی کند، اما در این خصوص پاسخی را دریافت نکرده‌اند.

رئیس جمهور آمریکا هم به منظور دیدار سران عربستان امروز وارد این کشور شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر