شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 04 2024
کد خبر: 10399
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1392 17:42
فرج‌الله سلحشور٬ با بيان اينكه بدنه اصلي سينماگران امروز ايران یک مشت اراذل هستند گفت: «فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد٬ ما به بچه مسلمان‌ها می‌گوییم بیایید بروید فاضلاب را پاک کنید، می‌افتند در فاضلاب بعد از چند وقت بوی لجن بر می‌دارند و خودشان هم لجن می‌شوند.»

فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد!


اين كارگردان جنجالي تلويزيون كه همواره عليه اهالي سينما اتهام‌هاي گوناگوني مي‌زند در گفتگو با هفته‌نامه متعلق به حميد رسايي از نمايندگان گروه پايداري در مجلس همچنين گفته كه «غیرت و تعصب مذهبی» در میان مداحان و روحانیت از میان رفته و برای مقابله با آمریکا و اسرائیل باید «هالیوود اسلامی» ساخت و «در جمهوری اسلامی مسئولان مملکت به سینماگر و سینماگر پول می‌دهند می‌گویند به ارزش‌های ما اهانت کن. این کاریست که خودمان داریم می‌کنیم.» وی افزوده كه هالیوود است که آمریکا و اسرائیل را نگه داشته و هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می‌شوند... و «راه نابود کردن» هالیوود، ساخت «هالیوود اسلامی» است.
بخش‌هايي از اظهارات خاص او را بخوانيد:


...... وقتی یک نفری که به خارج فرار کرده و قرار بوده که اصلا برود که دیگر برنگردد، مي‌آورندش اینجا و بزرگش مي‌کنند، شما انتظار دارید که این آقا اینقدر وقیح و پر رو نشود؛ یا برخی هنرمندها اینقدر رویشان زیاد نشود که توقع داشته باشند فیلم در مورد فتنه بسازند جایزه هم بگیرند؟
در جامعه مداح‌هاي ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، در روحانیت ما آن غیرت مذهبی از بین رفته است، آن تعصب دینی از بین رفته است. ماها اجازه داده ایم، من بیش از آنکه دولتمردها و بیش از آنکه مجلسی ها را بخواهم مقصر بدانم، جامعه متدینین را مقصر می دانم. بنده خودم، مداح‌ها، روحانیت، مردم، خانواده شهدا و مومنین مسجدی را مقصر مي‌دانم. لطفا اینها را بنویسید، اینها هستند که سکوت کردند. وگرنه آنها کسی نیستند، یک مشت اراذل هستند. وقتی که این مردم توانستند فتنه‌هاي عظیمی را از بین ببرند گروهک هایی را نابود بکنند، دسیسه هایی را خنثی بکنند، آنوقت بایستند یک گروهکی بنام سینماچی و تلویزیونچی به ریش این مملکت بخندند، به اعتقادات ما بخندند و سکوت کنند اینها چیزی نگویند. همه ما مقصریم؛ از بنده گرفته مقصرم تا دیگران.

... ببینید من در حدود دوازده، سیزده سال پیش در مسجد ارگ به برادر عزیزم حاج منصور ارضی عرض کردم که ما در مورد سینما می توانیم کاری بکنیم، بیایید کاری بکنیم. جامعه مداح‌ها با روحانیت با هنرمندان بچه مسلمان جمع می شویم با همدیگر یک کاری انجام بدهیم، که حاج منصور گفت من با سینما و این جور چیزها کاری ندارم. ببینید این حرف معنی  و نتیجه اش این می شود که الان هست. من در مورد این موضوع با حاج منصور و با چندین نفر از روحانیت صحبت کردم، با چندین نفر از مداح‌هاي دیگر که مردم با آنها سروکار دارند هم صحبت کردم، دیدم که اینها بی خیال سینما و تلویزیون شده اند. اینکه حاج منصور فلان فیلم را در تلویزیون ببیند که ناجور است و خودش انتقاد بکند این خوب است اما کافی نیست. ما باید حرکت ایجاد کنیم، ما باید جریان ایجاد بکنیم.

...فیلمسازمان بایستی اهل ریاضت باشد اهل عبادت باشد اهل دیانت باشد اهل تقوا باشد اهل نماز شب باشد اهل ذکر باشد، ‌فیلمساز ما بایستی اهل تواضع باشد نه غرور و تکبری که در سینماگر موجود هست؛ سینماگر، خودنمایی و تظاهر و خود بزرگ بینی و دنیا دوستی و نفس پرستی و شهوت پرستی عین ذاتش هست و آمده در سینما برای همین ها.

... یک مثال برایتان بزنم، شما اگر بخواهید فاضلابی را که در یک مجرایی حرکت مي‌کند این فاضلاب را تسویه اش بکنید پاکش بکنید، مي‌آیید سطل سطل آب به آن اضافه می کنید؟ این که به حجم فاضلاب اضافه می کند، ما این کار را کردیم، فاضلابی به نام سینما در این مملکت وجود دارد ما به بچه مسلمان ها می گوییم بیایید بروید فاضلاب را پاک کنید، بچه ها بروید در سینما این سینما را درست کنید. می‌افتند در فاضلاب بعداز چند وقت بوی لجن بر مي‌دارند و خودشان هم لجن می شوند، مگر انگشت شمار از آن بچه ها که با دین و دیانت هستند، ‌ایستادند، آنها که خودسازی کردند آنهایی که از خدا می‌ترسند، آنهایی که برای سینما کار نمی کنند آنها می مانند سالم مي‌مانند. آقا تا کی می توانند مقاومت بکنند، چند وقت بعد اینها هم از بین می روند، یا می میرند یا نه با این جریان همراه می شوند. شما بایستی برای سینماگرتان سینمایتان تسویه خانه بگذارید، این سینما به این حالت همه جامعه تان را به لجن می کشد.

... ما می توانیم بیاییم یک جریان سالم در کنار آن جوی لجنی که وجود دارد ما بیاییم یک جوی سیمان شده تمیز پاک ایجاد کنیم، این شیرهای زلالی که نیروهای بچه مذهبی هستند این‌ها رو باز کنیم. در این جوی زلال مثل جشنواره عمار مثل جشنواره عمار، این کنار، این حرکتشان را انجام بدهند در حالیکه سینمای هم دارد حرکتش را انجام مي‌دهد. آن سینما اول ما بایستی پیدا کنیم خودمان کی هستیم، یک جریان ایجاد بکنیم حالا بیاییم به جامعه بگوییم‌اي مسئولین‌اي علما‌اي بزرگان‌اي حزب اللهی‌ها‌اي مومنین ببینید سینما این است! سینمای ما این است. ما در حال حاضر در پله اول یا همان کمک مالی گیر هستیم.

...دیگران زمانیکه داشتند چهل میلیارد برای یک سریال خرج مي‌کردند، سی میلیارد خرج مي‌کردند، من برای سریال حضرت یوسف، هفت میلیارد خرج کردم. سریال یوسف، چهل و پنج قسمت بود و بقیه زیر چهل بوده. ببینید پس بنابراین من خودم را ثابت کردم. برای اینکه می توانم کار انجام بدهم، ثابت کردم....آن تهیه کننده آمریکایی چند وقت پیش یک جمله ای گفت، فیلمنامه چهار را ساخته بود به یک فیلم دیگر از آن ساخته بودند که مصاحبه ای کرده بود گفته بود اگر شما رسانه ملی داشتید تا امروز آمریکا و اسرائیل نابود شده بودند. یک آمریکایی این حرف را می زند، یک تهیه کننده آمریکایی. شما اگر رسانه ملی داشتید، آمریکا و اسرائیل نابود شده بود، این یعنی چه؟ یعنی هالیوود است که آمریکا را نگه داشته، هالیوود است که اسرائیل را نگه داشته، هالیوود اگر از بین برود اسرائیل و آمریکا نابود می شوند. راه نابود کردن هالیوود این است که در برابر هالیوود، هالیوود بسازیم، هالیوود اسلامی بسازیم. نه اینکه سینما و تلویزیون دوتا رسانه مهم مملکت را ول کنید به امان خدا بگویی دیگر نمی توانیم کاری بکنیم ناامید بشوی. این ناامیدی را بگذارید کنار کمک بکنید می توانیم این سینما و تلویزیون را درست بکنیم.

...این تهمت ها را به ما دارند می زنند الان ما متهم هستیم به اینکه در سریال یوسف دزدی کرده ایم...یک آدم ناباب و یک آدم کلاشی هم بود از سریال بیرونش کردیم، او روابط عمومی سریال مان بود، این هم رفت شروع کرد در روزنامه ها در سایت ها هرچه که دلش خواست بر علیه ما زد، شکایت کردیم در دادگاه محکوم شد جریمه هم شد. اما خوب به هر حال روزنامه دستشان است سایت دستشان است هر غلطی بخواهند  می کنند هیچ کس هم جلودارشان نیست ...
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر