جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 10385
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1392 20:54
مهندس ترکان تاکید کرد/ایجاد کسب و کار نوین در جامعه مهندسی

به گزارش راه مردم به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهندس ترکان در این مراسم با اشاره به اقدامات اولیه دولت در چند ماه اخیر گفت: مهار نرخ تورم اولین دغدغه رییس جمهور و گروه اقتصادی و مشاورین ایشان بود که خوشبختانه با اقدامات سختگیرانه دولت در این بخش تورم نقطه به نقطه از 44 درصد به حدود 28 درصد رسید.
وی ادامه داد: دولت هم چنین بیشترین کوشش خود را در گام بعدی در راه قانون هدفمندی یارانه ها برداشت که یکی از اصلی ترین محورهای این قانون اصلاح مصرف انرژی در کشور است.
ترکان تاکید کرد: نمی توانیم مدام از مردم بخواهیم که مصرف نکنیم یا کمتر مصرف کنیم بلکه باید راهکاری را پیدا کنیم تا در ساختمان ها نظام و الگوی بهینه مصرف انرژی نهادینه شود.
ترکان خطاب به مهندسین کشور گفت: باید به یکدیگر کمک کنیم تا نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان و ایجاد عرصه ای وسیع برای ایجاد کسب و کار در جامعه مهندسی کشور به کار بندیم.
ترکان هم چنین ابراز امیدواری کرد با شکل گیری نظام مهندسی ساخت به نظام مصرف انرژی در کشور برسیم چرا که هم اکنون سرانه مصرف انرژی در ساختمان ها بسیار بالاست به نحوی که با احتساب فروش 700 میلیون بشکه نفت در سال و 180 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال، رقمی بالغ بر 124 میلیارد دلار انرژی در کشور صرف می شود که باید در مقابل آن ارزش خلق کرد.
رییس سازمان نظام مهندسی گفت: مهندسین در کشور می توانند با استفاده از شیوه های جدید تا 40 درصد مصرف انرژی را در ساختمان ها کاهش دهند. نظام معقول مصرف انرژی به نحوی است که تنها به یک سوم  چیزی که در حال حاضر مصرف می کنیم نیازمندیم. یعنی 3 برابر اضافه مصرف انرژی در کشور وجود دارد که رقم بسیار بالایی است.
ترکان در پایان ابراز امیدواری کرد: می توان از انرژی هدر رفته در ساختمان و تاسیسات، فرصت های جدید خلق کرد و در این راه دولت را بیش از پیش یاری کرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر