يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 10330
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1392 17:24
به گزارش راه مردم، رئیس جمهور ونزوئلا، نیکولاس مادورو، از همتای آمریکایی خود خواست که با او در زمینه ی های مورد اختلاف مذاکره کند تا شاید بتوانند به راه حلی مسالمت آمیز برای حل بحران کاراکاس دست یابند.

نیکولاس مادورو آمادگی کشورش برای فرستادن دیپلماتی در سطح سفیر را به آمریکا اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که شاید بتواند روابط تیره و تار شده بین دو کشور را اندکی سامان بخشد و بر مشکلات داخلی فائق آید.


این اقدامات از سوی این مقام ونزوئلایی در حالی صورت می گیرد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا طی روزهای اخیر از نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود خواست تا هرچه سریع تر زندانیانی را که در جریان برگزاری تظاهرات های ضددولتی دستگیر شده اند، آزاد کند و برابر ضوابط مصوب حقوق بشر بین المللی با معترضان برخورد کند.


اوباما تاکید کرد: دولت ونزوئلا سعی نکند با وارد کردن اتهامات بی پایه و اساس به دولت آمریکا، واقعیات موجود در جامعه ونزوئلا را سرپوش بگذارد و مقامات این دولت حق ندارند اذهان عمومی را علیه آمریکا برانگیزند.


رئیس جمهور آمریکا خشونت های صورت گرفته در ونزوئلا را به شدت محکوم می کرده و از دولتمردان این کشور خواسته بود تا برای حل مشکلات کشورشان با اپوزیسیون بر سر میز مذاکره بنشینند.


این درخواست از سوی مقامات ونزوئلایی در حالی روی می دهد که مقامات این کشور مسبب اصلی تشدید اغتشاشات این روزهای کاراکاس علیه دولت قانونی ونزوئلا را دخالت های آشکار کاخ سفید می دانند و برای تاکید بیشتر و نشان دادن موضع رسمی خود مبنی بر مخالفت با دخالت های آمریکایی، سه دیپلمات آمریکایی را از ونزوئلا اخراج کرده بودند.


منبع: ال اچ وی نیوز

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر