يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: 10222
تاریخ انتشار: 29 بهمن 1392 22:51
حضور دکتر محمود سریع القلم در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوییس به عنوان یک کارشناس برجسته روابط بین الملل با حاشیه هایی رسانه ای مواجه شد و برخی به پوشش وی به عنوان مشاور رییس جمهوری در این نشست خرده گرفتند.


این پژوهشگر توسعه، علوم سیاسی و تاریخ معاصر ایران و دارنده فوق دکترای روابط بین الملل از دانشگاه اوهایو در آمریکا، تاکنون 11بار به عنوان کارشناس میهمان در این نشست تخصصی و سالانه حضور داشته و هیچگاه مورد توجه رسانه های داخلی قرار نگرفته است، اما امسال این حضور بهانه و سوژه ای شده برای انتقاد از دولت یازدهم.

یک برنامه تلویزیونی از وی به عنوان مشاور رییس جمهوری یاد کرد و استفاده او از کروات را در یک نشست بین المللی، بهانه ای برای انتقاد از دولت قرار داد و در پی آن برخی سایت های خبری منتقد دولت نیز به گمان اینکه سوژه مناسبی بدست آورده اند به این موضوع دامن زدند.این در حالی است که سفر این استاد روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی کاملا جنبه شخصی داشته و به عنوان یک کارشناس برجسته، میهمان این نشست بین المللی همانند سال های گذشته بوده است.

اینکه برخی رسانه های خبری در ماه های شروع فعالیت دولت براساس گمانه زنی ها تصور کردند که دکتر سریع القلم رسماً مشاور رییس جمهوری است، گمان صحیحی نبوده حتی اگر این رسانه ها نزدیک یا متعلق به دولت باشد و دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری نیز به روشنی این موضوع و خطای برخی رسانه ها را گوشزد کرد.

جالب اینکه سیمای جمهوری اسلامی در یک برنامه سیاسی خود، برمبنای این گمانه زنی ها و اطلاعات غلط به پوشش دکتر سریع القلم ایراد گرفت و موضوع را به رییس جمهوری ربط داد که چرا مانع رفتار غیر عرف مشاورش نشده است، چه آنکه:

1 – همراهی دکتر سریع القلم با رییس جمهور در اجلاس داووس کاملا نادرست بوده است. زیرا وی مانند سال های گذشته به عنوان یک کارشناس مستقل دعوت شده و در این نشست حضور یافته است.

2 – ذکر عنوان مشاور ریاست جمهوری برای وی، حتی اگر رسانه های نزدیک سه ماه پیش چنین خبری را نشر کرده باشند، نمی تواند دلیلی موجه برای استفاده از این عنوان توسط مهم ترین رسانه ملی کشور با صدها کارشناس باشد.

3 - استفاده از پوشش مورد استفاده فردی که نه همراه و نه مشاور رییس جمهوری بوده، نیز نکته ای است که می تواند شائبه انتشار اخبار ناصحیح و نقد غیرمنصفانه از دولت توسط رسانه ملی را مطرح کند.

انتظار می رود تمامی رسانه ها بویژه کارشناسان و برنامه سازان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، با درایت بیشتر و بر مبنای اطلاعات دقیق، قطعی و صحیح به مردم اطلاع رسانی کنند تا در افکار عمومی تصور نشود که برخی از برنامه سازان صداو سیما سعی در تخریب دولت منتخب آنان دارد.

اینگونه رفتارها می تواند اعتبار ارزشمند این رسانه ملی را نزد مردم مخدوش کند و خشنودی بدخواهان نظام جمهوری اسلامی را در پی داشته باشد.

ضرورت دارد همه دلسوزان نظام برای حفظ وحدت و همدلی بکوشند، نه اینکه با پیدا کردن عکس یک استاد دانشگاه در یک اجلاس و انتساب به همراهی با رییس جمهور و..، درصدد ایجاد فضای غبار آلود به جای فضای همدلی برآیند.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر