جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: 10169
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1392 21:25
برندگان مسابقه بین المللی "World Press Photo"

عکاس ایرانی در میان برندگان مسابقه عکس برتر۲۰۱۴













عکس امیر پورمند- حکم اعدام دو جوان حدودا ۲۰ ساله


عکس امیر پورمند- حکم اعدام دو جوان حدودا ۲۰ ساله


عکس برتر این مسابقه که از مهم‌ترین مسابقات عکاسی مطبوعاتی در جهان است، متعلق به عکاسی آمریکایی به نام "جان استن مایر" است. این عکس تصویری از مهاجران آفریقایی ایستاده در ساحل شهر جیبوتی را نشان می‌دهد که تلفن‌های همراه خود را برای دریافت یک سیگنال ارزان قیمت از کشور همسایه سومالی، بالا گرفته‌اند. این عکس پیش از این از سوی سایت "نشنال جئوگرافی" منتشر شده بود.

عکس از جان استن‌مایر؛ عكس برتر شد
در بخش تک عکس اخبار عمومی "General News" «الساندرو پنزو» از ایتالیا رتبه‌ اول ‌و «مواسس سامان» از پرو جایگاه دوم را به خود اختصاص دادند. عکسی از "امیر پورمند"، عکاس خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در این بخش به عنوان برنده سوم معرفی شده است. این عکس تنها دقایقی پیش از برگزاری حکم اعدام دو جوان حدودا ۲۰ ساله به نام‌های علیرضا و محمد ثبت شده است. عکسی که در آن یکی از دو جوان محکوم به اعدام سرش را بر سوی شانه‌ مامور اجرای حکم خود قرار داده است.


بیش از پنج دهه از برگزاری اولین دور مسابقه بین المللی "World Press Photo" می‌گذرد. اولین دوره این مسابقه در سال ۱۹۵۵ در هلند برگزار شد. در سال ۱۹۵۵ چهل و دو عکاس از ۱۱ کشور با بیش از ۳۰۰ عکس در این مسابقه شرکت کردند. یک سال پس از آن، شرکت کنندگان چهار برابر شدند. این روند همچنان ادامه یافت تا دوره پیشین این مسابقات که بیش از پنج هزار عکاس حدود ۹۸ هزار عکس برای این مسابقه ارسال کردند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر