جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 17 2024
کد خبر: 10086
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1392 09:36
فراخوان گروه‌ها و شخصیت‌ها برای شرکت در راهپیمایی

خاتمی: 22بهمن زمینه‌ساز رفع کدورت‌ها باشد





شرق: 22بهمن یادآور روزهای ایستادگی است. ایستادن در راه آرمان‌هایی که حالا پس از 35سال همچنان گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی کشور بر آن تاکید دارند و برای رسیدن به آن معتقدند باید به راهپیمایی 22بهمن توجهی ویژه داشت. این‌روزها با پیروزی حسن روحانی رییس‌جمهوری اعتدالگرا «امید»ی تازه در دل مردم برای تحقق بیشتر اهداف انقلاب ایجاد شده است.
به گزارش «جماران»، سیدمحمد خاتمی در مراسم تجدید میثاق اعضای مجمع روحانیون مبارز با آرمان‌های امام‌خمینی(ره) و در دیدار با سیدحسن خمینی، ابراز امیدواری کرد پس از تحقق حماسه سیاسی، با زمینه‌سازی برای رفع کدورت‌ها در راهپیمایی 22بهمن، شاهد حضور پرشکوه مردم و حرکت در جهت خواست‌های امام و انقلاب باشیم. او عنوان کرد: «ملت ایران در انقلاب اسلامی توانست از نظام استبدادی وابسته به بیگانه نجات پیدا کند و مسیر پیشرفت و ترقی را در مسیری بپیماید که ارزش‌های الهی به‌خصوص عدالت در عرصه اجتماعی بر آن حاکم باشد.» خاتمی افزود: «رویکردهای مختلف در درون انقلاب می‌جنگیدند و خود امام هم عنایت داشتند که این گرایش‌ها به رسمیت شناخته‌شده و حضور داشته باشند.» رییس شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: «افتخار مجمع روحانیون مبارز این است که خود را نزدیک به امام(ره) می‌داند و رویکردی دارد که آن را به جهت‌گیری و نظر امام(ره) نزدیک‌تر می‌داند.» او اضافه کرد: «گرچه به همه کسانی که برای انقلاب زحمت کشیده‌اند و در عرصه بوده‌اند احترام می‌گذاریم اما آنچه برای ما مهم است این است که دل‌ها به‌هم نزدیک شود و باز هم به آن لحظات و زمان‌هایی که همه در کنار همدیگر سربلندی ایران، پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت ارزش‌های الهی بر جامعه را می‌خواستیم، برگردیم، زیرا ملت واقعا در این راه فداکاری کرد.» خاتمی با بیان اینکه امسال که نظر رهبری‌معظم درخصوص حماسه سیاسی رخ داده و تحولاتی را شاهد بوده‌ایم و مردم نشان دادند که چه جهت‌گیری‌هایی دارند، ابراز امیدواری کرد به آرمان‌ها نزدیک‌تر شده و زمینه‌ای فراهم شود که دل‌ها به‌هم نزدیک شود و باز هم با رفع کدورت‌ها و نگاه به آینده همه در خدمت چیزی قرار بگیریم که برای آن انقلاب انجام شد و امام آنها را می‌خواستند. او گفت: «امیدوارم خداوند همه ما را موفق بدارد تا در مسیری که مورد رضایت اوست حرکت کنیم و واقعا در راهپیمایی روز 22بهمن همان‌طور که مردم در تمام سال‌ها دلبستگی خود به اصل انقلاب را نشان داده‌اند، به آن اهتمام بورزند.» رییس‌جمهوری پیشین افزود: «امیدواریم امسال هم شاهد حضور پرشکوه مردم باشیم و دل‌هایمان متوجه آینده‌ای که بهتر از امروز است بشود و همه در کنار هم بتوانیم این مسیر را طی کنیم.» پیش از این حسن روحانی، رییس‌جمهوری از مردم برای شرکت در راهپیمایی 22بهمن دعوت کرده بود، او عنوان کرده بود: «بنده از ملت عزیز ایران و همه سلایق، گروه‌ها و تشکل‌ها دعوت می‌کنم روز ۲۲بهمن ملت غیور ایران اسلامی در کنار همدیگر باشیم و درخواست می‌کنم راهپیمایی ۲۲بهمن سال‌جاری با سال‌های گذشته متمایز باشد. نباید کسی با روز ۲۲بهمن که روز ملی و سربلندی ملت ایران و روز استقلال و سرنوشت ایران اسلامی است قهر کند و همه افراد باید با هر تفکر و سلیقه سیاسی در روز ۲۲بهمن کنار هم باشند. روز ۲۲بهمن با سردادن شعارهای وحدت‌آفرین، این روز را روز ناامیدی دشمن و روز یکپارچگی، امید عمومی و نشاط می‌کنیم. دولت تدبیر و امید با حمایت‌های رهبرمعظم انقلاب و مردم غیور ایران اسلامی می‌تواند به وعده‌های خود پایبند بوده و آنها را عملی کند.» رییس‌جمهوری، سخنران ویژه این مراسم است. همچنین سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) در پیامی از مردم ایران خواسته تا با حضورشان در راهپیمایی 22بهمن بر حفظ آرمان‌های انقلاب همچون گذشته ایستادگی کنند.
22بهمن متعلق به هیچ جناحی نیست
از سوی دیگر در همین رابطه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در بیانیه‌ای با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از مردم برای شرکت در راهپیمایی بزرگ 22بهمن دعوت کرد. به گزارش ایسنا، دراین بیانیه آمده است: «در تاریخ هر ملتی روزهایی که در آن قاطبه ملت به حداکثر همدلی و هم‌جهتی رسیده باشند، عزیز و به‌یادماندنی هستند و در تاریخ ایران عزیز به‌راستی 22بهمن یکی از آن روزهاست که در فرهنگ انقلاب «یوم‌الله» نامیده می‌شوند. شعار فراگیر «استقلال، آزادی، جمهوری‌اسلامی» که در برگیرنده خواست و اراده یکپارچه ملت بود، به‌درستی بیانگر همه جهت‌گیری و خواست آن انقلاب شکوهمند است.  انقلاب اسلامی ایران نقطه عطف بزرگی در تاریخ ملت ایران است و این روز متعلق به همه مردم است و نه این جناح و آن جناح. متاسفانه در سال‌های اخیر کسانی که عهده‌دار تدارک برگزاری راهپیمایی 22بهمن بوده‌اند بدون توجه به وجه ملی این روز تلاش مضاعفی را برای مصادره آن به نفع یک جناح انجام دادند که ثمره‌ای جز تنزل مراسم از سطح ملی به جناحی نداشت. در پایان از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که متولی برگزاری راهپیمایی بزرگ 22بهمن است می‌خواهیم که از واردکردن هرگونه تمایلات و منویات جناحی و برخوردهای افراطی در شکل مراسم و راهپیمایی و محتوای شعارها، پلاکاردها و نیز قطعنامه راهپیمایی پرهیز نمایند. از صداوسیما نیز می‌خواهیم که در دعوت از مردم به شرکت در راهپیمایی، آنها را دسته‌بندی نکرده و از چهره‌های محبوب ملی برای این منظور استفاده کند. همچنین اخبار و تصاویر راهپیمایی ملت را به‌گونه‌ای منعکس کند که بیانگر واقعیت باشد.» جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای هیات‌های مذهبی کشور، جمعیت حقوقدانان کشور و مدافعان حقوق‌بشر از جمله دعوت‌کنندگان از مردم برای حضور در راهپیمایی 22بهمن هستند.

مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن
ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در اطلاعیه‌ای از تمام اقشار جامعه دعوت کرد تا در مراسم راهپیمایی 22بهمن شرکت کنند. برای شرکت در این راهپیمایی که در تهران از ساعت 9صبح سه‌شنبه 22بهمن1392 شروع می‌شود، 10 مسیر اعلام شده است. این مسیرها به شرح زیر است:
مسیر شماره یک: مسجد امام‌حسین(ع)، میدان امام‌حسین(ع)، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره دو: مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان شهیدآیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.
مسیر شماره سه: مسجد امام‌هادی(ع)، خیابان شهیدآقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان شهیدآیت‌الله سعیدی، میدان آزادی.
مسیر شماره چهار: مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهیدمعیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره پنج: مسجد الجواد(ع)، میدان هفتم‌تیر، خیابان شهیدآیت‌الله دکتر مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره شش: مسجد حضرت‌امیر(ع)، خیابان کارگر شمالی، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره هفت: مسجد المهدی(عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره هشت: مسجد حضرت‌ابوالفضل(ع)، خیابان ستارخان، میدان توحید، خیابان توحید، خیابان آزادی، میدان آزادی.
مسیر شماره 9: مسجد امام‌سجاد(ع)، خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.
مسیر شماره 10: مسجد امام‌جعفرصادق(ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر