پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: 10067
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1392 11:47
مكالمه ظریف در مجامع بين‌المللي هم مورد اعتراض قرار گرفت؛

ظريف انگلیسی صحبت مي‌کند و آلمانی ترجمه می‌شود!











ظريف انگلیسی صحبت مي‌کند و آلمانی ترجمه می‌شود!



به گزارش خبرگزاری فارس، ابراهیم آقامحمدی در جلسه نوبت عصر چهارشنبه مجلس، طی تذکری گفت: من به فرمایشات رئیس‌جمهور مبنی براینکه منتقدان توافق نامه بی سواد هستند، انتقاد دارم. وی اضافه کرد: عصبانیت رئیس‌جمهور از این است که استقبالی از توافق نامه ژنو از سوی هیچ قشری نشد!! وی بارها گفته حقوقدانم و سرهنگ نیستم اما در نقش سرهنگ به اساتید دانشگاه دستور داد که از توافق نامه دفاع کنند! نماینده خرم‌آباد با تأکید بر اینکه اعضای کمیسیون امنیت مجلس هنوز اطلاعات کافی درباره توافق ژنو ندارند، تصریح کرد: رئیس‌جمهور نباید انتظار داشته باشد فرهیختگان و مردم بدون اطلاع از چیزی دفاع کنند.

آقامحمدی افزود: آقای ظریف همواره در اظهارنظرهای خود با زبان انگلیسی سخن مي‌گوید و از زبان فارسی استفاده نمي‌کند تا همگان بدانند دقیقاً چه موضوعی را مطرح مي‌کند، آنگاه صحبت‌هاي وی که به انگلیسی بیان شده به آلمانی ترجمه مي‌شود و در نهایت آقای ظریف مي‌گوید اظهارات من تحریف شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه گفت: اظهارات آقای ظریف درباره رژیم صهیونیستی آدم را یاد مشایی و سخن وی درباره دوستی با ملت اسرائیل مي‌اندازد، بهتر بود آقای ظریف با این ادبیات وزیر دولت بازرگان مي‌شد.

حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از جلسه نوبت عصر امروز چهارشنبه پارلمان را برعهده داشت، گفت: ما که در اینجا نمي‌خواهیم نطق کنیم، صحبتی که شما مطرح کردید را آقای رسایی و بیرانوند هم بیان کردند ما که نمي‌خواهیم فضای سیاسی خلق کنیم.

نایب رئیس مجلس با تأکید براینکه مسائل هسته‌اي از جمله موضوعاتی است که نظام درباره آن تصمیم می گیرد، اظهار داشت: تصور نکنید این مسائل در چارچوب مطلوبی ارزیابی نمي‌شود، در واقع مباحث مربوط به هسته ای در چارچوب‌هاي مشخصی مورد ارزیابی قرار مي‌گیرد. ابوترابی با بیان اینکه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه و حراست جدی همگان است، تصریح کرد: حقوق هسته‌اي ملت در عالی ترین سطح حراست مي‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر