يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - September 29 2024
کد خبر: 9585
تاریخ انتشار: 26 دی 1392 09:45

به گزارش راه مردم، ظریف به سوریه رفت تا با بشار اسد دیدار ‌کند. این دیدار روز گذشته اتفاق افتاد؛ دیداری که از اهمیت بسیاری برخوردار است البته نه برای کشورمان که سوریه بیش از هر موضوعی در آستانه ژنو 2 به این دیدارها احتیاج دارد. محمدجواد ظریف پنجره ‌های جدیدی را گشوده و دیدارهای مهمی در منطقه صورت داده که هر کدام از منظری دارای اهمیت است.

در دیدار ظریف با اسد چه گذشت؟



وزیر خارجه کشورمان در دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه آخرین تحولات مربوط به روابط دو جانبه و مسائل مهم منطقه‌ای به ویژه بحران سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با ابلاغ سلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری به همتای سوری‌اش، آمادگی کشورمان را برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد تأکید قرار داد. ظریف با تشریح روند سیاسی به وجود آمده در پی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص مبارزه با افراط‌گرایی، خشونت و فتنه‌های مذهبی در منطقه تأکید کرد و افزود: برای راه‌حل بحران سوریه باید بر پایه واقع‌بینی و از طریق گفت‌وگوی سیاسی به سمت رسیدن به راه‌حل حرکت کرد. وی نشست ژنو 2 را ظرفیتی سیاسی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه خواند و گفت که برگزاری موفقیت‌آمیز آن می‌تواند از استمرار کشتار انسان‌های بیگناه و افراطی‌گری جلوگیری کند. بشار اسد نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس‌جمهور کشورمان و تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اقدامات دولت سوریه در زمینه مبارزه با خشونت، افراط‌گرایی و فتنه مذهبی را تشریح و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی در حمایت از مردم سوریه تشکر و قدردانی کرد. وزیر خارجه کشورمان در ادامه سفر منطقه‌ای‌ خود به امان هم رفت و با پادشاه اردن دیدار کرد. محمد جواد ظریف در این دیدار دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص افراط گرایی و فتنه طایفه‌ای در منطقه را تشریح و تصریح کرد: باید اراده سیاسی کشورها بر ریشه‌کنی تروریسم و افراط گرایی معطوف شود و واقع‌بینی مبنای اصلی ریشه کنی افراط‌گرایی و فرقه گرایی قرار گیرد.


×دعوت ظریف از همتای اسپانیایی


همچنین روز سه شنبه سفیر ایران در مادرید با خوزه مانوئل گارسیا مارگایو وزیر خارجه و همکاری اسپانیا دیدار و پیرامون آخرین تحولات روابط دو جانبه، اوضاع منطقه و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد. صفاری از سوی ظریف از مارگایو جهت دیدار رسمی از تهران دعوت به عمل آورد.


منبع: آرمان




برچسب ها: اسد ، ظریف
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر