شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ - July 06 2024
کد خبر: 9070
تاریخ انتشار: 04 دی 1392 20:23

به گزارش خبرنگار سیاسی راه مردم به نقل از روزنامه حريت، ظفر كاگلايان وزير اقتصاد و معمر گولر وزير كشور كه پسرانشان هفته گذشته به اتهام رشوه و فساد مالي دستگير شده اند، استعفاي خود را اعلام كردند.


اين بيانيه ساعاتي پس از بازگشت كاگلايان از پاكستان منتشر شد. در اين بيانيه وي نوشته است :"روشن است اين عمليات كه در 17 دسامبر راه اندازي شد يك بازي كثيف در برابر دولت، حزب و كشور ما است. من به عنوان وزير اقتصاد از پست خود كنار خواهم رفت تا اين بازي زشت از بين برود و حقايق روشن شود. بازي اي كه پسر من و پسر يكي از همكاران نزديك من در آن درگير شده اند."


گولر وزير كشور نيز در بيانه اي اظها رداشت:"من استعفاي خود را شفاها روز 17 دسامبر به نخست وزير اعلام كردم و اينك آن را مكتوب مي كنم."


در هفته گذشته 24 نفر د رابطه با پرنده فساد مالي بازداشت شدند كه دو نفر از آنها پسران وزير اقتصاد و كشور بودند. پرونده مذكور باعث ايجاد زلزه اي در ساختار سياسي تركيه شد كه نشان دهنده اختلاف ميان حزب عدالت و توسعه اردوغان و فتح الله گولن رهبر جنبش خدمت و سكولار اين كشو راست كه طرفدارانش در نهادهاي پليس، قوه قضائيه و سرويس هاي مخفي داراي پست هستند.


دولت اردوغان در واكنش به اين پرونده 70 افسر پليس را اخراج يا به پست هاي ديگر منتقل كرد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر