چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - June 26 2024
کد خبر: 90618
تاریخ انتشار: 22 خرداد 1403 17:29
مجمع فرهنگیان حمایت خود را از مسعود پزشکیان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد.
بیانیه مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در حمایت از مسعود پزشکیان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پس از حادثه تلخ آخر اردیبهشت ماه و سقوط بالگرد رئیس‌جمهور فقید و در پی آن با اعلام برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، فضای سیاسی حاکم بر جامعه دچار تغییر و تحول اساسی گردید بطوریکه احزاب، نخبگان و فعالان سیاسی با نگاهی مثبت و رویکردی تعاملی به این پدیده واکنش نشان دادند.

جبهه اصلاحات ایران با تغییر رویکرد گذشته خود و با اعلام راهبرد مشارکت مشروط پس از جلسات و گفتگو‌های مفصل، سه کاندیدای اختصاصی خود را معرفی کرد تا در صورت تایید صلاحیت آنها، راهبرد مشارکت مشروط را به فعال تبدیل کند. اعلام لیست نهایی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده نشان داد شورای نگهبان به نسبت انتخابات‌های گذشته گامی رو به جلو برداشته و امکان حداقلی رقابت را با تایید صلاحیت دکتر مسعود پزشکیان به عنوان فردی اصلاح‌طلب و منتقد وضع موجود و با سابقه‌ای درخشان در دفاع از حقوق ملت، در مقابل پنج کاندیدای اصولگرا و مدافع وضع موجود فراهم کرده است و این موضوع امید تازه‌ای را برای بلند کردن صدای عقلانیت و عبور کشور از بحران‌های موجود در بخش گسترده‌ای از مردم ایجاد کرد.

شجاعت و صراحت بیان حقیقت، قدرت تاثیرگذاری بر افکار، پاک‌دستی و میهن‌دوستی دکتر پزشکیان و اعتقاد ایشان به انسجام و اجماع ملی و تعامل با ارکان مختلف حاکمیت پیرامون مسائل و چالش‌ها، شایسته‌سالاری و بهره‌مندی از خردجمعی، این امید را در جامعه ایجاد کرده که در صورت حضور و حمایت مردم و انتخاب وی، آینده بهتری برای ایران عزیز رقم خواهد خورد.

امروز مهمترین مطالبه مردم و به تبع آن معلمان به عنوان گسترده‌ترین طیف نیرو‌های شاغل در دولت، اصلاح و بهبود ساز و کار اقتصادی و جلوگیری از افزایش تورم و گرانی است. اقتصاد ایران هم اکنون یکی از سخت‌ترین دوران‌های خود را سپری می‌کند. تورم سال‌هاست که مثل خوره به جان دارایی‌های مردم افتاده است.

تحریم‌ها در بالاترین سطح ممکن قرار گرفته و فشار مضاعفی به درآمد‌های ریز و درشت کشور آورده است. اقتصاد ایران با ناترازی‌های مختلف در حوزه سرمایه‌گذاری، بانک‌ها، محیط زیست و آب مواجه شده که برطرف کردن آن‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیم داخلی و خارجی و به تبع آن به ثبات در امور و رویه هاست.

دستگاه عظیم تعلیم و تربیت و معلمان بعنوان نقش‌آفرینان اصلی این نظام که روزگاری بدنبال ارتقا کیفیت، عدالت و کارآمدی در نظام آموزشی بودند چنان در ضعف‌ها و بی‌تدبیری‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش گرفتار شده‌اند که مهمترین دغدغه و چالش آن‌ها تبدیل به اجرای درست قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، صدور به موقع کارت ورود به امتحان دانش‌آموزان متوسطه و پرداخت به موقع حداقل حقوق معلمان در پایان ماه شده است. اما تایید صلاحیت دکتر پزشکیان فرصتی را ایجاد کرده تا فرهنگیان با مشارکت فعال در انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی موجود را به فرصتی برای تغییر و اصلاح امور در نظام آموزش و پرورش تبدیل کنند.

اگرچه توجه و حساسیت رئیس‌جمهور آینده به مطالبات و نیاز‌های نظام آموزش و پرورش و ارتقا منزلت و معیشت معلمان یک ضرورت آشکار است، ولی در این مرحله حساس انتخابات که زمان محدود و تنگ است آحاد فرهنگیان بویژه آنانی که امید به اصلاح وضعیت موجود و توسعه و پیشرفت کشور دارند با کار و تلاش فشرده دیدگاه‌ها و رویکرد‌های دکتر پزشکیان را ترویج نموده و تلاش می‌کنند تا بخشی از مردم ناراضی و ناامید از تغییر وضع موجود را متقاعد کنند تا با مشارکت در انتخابات ۸ تیر ماه، زمینه تغییر و اصلاح شرایط موجود را فراهم نمایند.

مجمع فرهنگیان ایران اسلام بر اساس تصمیم اعضا و حامیان حزب در سرتاسر ایران، مشارکت فعال در انتخابات و حمایت قاطع از دکتر مسعود پزشکیان را برای ترسیم آینده‌ای بهتر برای ایران عزیز ضروری دانسته و همگان را به تلاش برای متقاعد کردن ایران‌دوستان و منتقدان و مخالفان وضع موجود جهت مشارکت در انتخابات و رای به ایشان فرا می‌خواند.

تجربه چند دهه گذشته نشان داده است هر گاه مردم بزرگ ایران اراده برای تغییر کرده‌اند توانسته‌اند ضمن تعیین سرنوشت خود و کشور، محاسبات و برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده انتخاباتی را برهم بزنند.

شرایط انتخابات پیش‌رو با انتخابات‌های چند سال گذشته که همه نامزد‌ها تقریبا شبیه به هم بودند تغییر کرده و حضور دکتر پزشکیان، صحنه متفاوتی را رقم زده لذا مشارکت آگاهانه و مسئولانه اقشار مختلف جامعه در انتخابات، کنشی منطبق بر سیاست‌ورزی منطقی است که امیدواریم با حمایت پرشور آحاد مردم از دکتر پزشکیان در هشتم تیر ماه، اتفاق مبارکی برای کشور رقم بخورد.

پیش به سوی خلق حماسه‌ای دیگر از جنس دوم خرداد ۷۶
از میان اخبار
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر