چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - July 03 2024
کد خبر: 90556
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1403 13:50
سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک از افزایش دو برابری دارندگان امضای الکترونیک در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ و افزایش آن به ۴ میلیون نفر خبر داد.

امین کلاهدوزان سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح امروز در نشست خبری وزارت صمت به اصحاب رسانه گفت: تجارت الکترونیک شفاف ترین بخش تجاری کشور است زیرا در این نوع معامله جزییات معامله کالا در سیستم های الکترونیکی ثبت می شود و وزارت صمت هم به همین دلیل از این مدل تجارت حمایت می‌کند.

وی افزود: حجم معاملات تجارت الکترونیک بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ سقف  ۳۱۰۰ همت را شکست و این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱، ۷۴ درصد رشد داشت. برای سال ۱۴۰۳ نیز ارزش ۴۵۰۰ همت را در ارزش تجارت الکترونیک کشور در نظر داریم.

وی افزود: تعداد تراکنش‌ها هم در سال ۱۴۰۲ به چهار میلیارد عدد رسید در حالی که در سال ۱۴۰۱ این رقم ۳ میلیارد عدد بود.

کلاهدوزان از امکان تجارت الکترونیک فرامرزی در کشور خبر داد و گفت: این مدل تجارت فرامرزی از سال گذشته فراهم آمده و در حال حاضر اتصال پلتفرم‌ها با کشورهای چین و روسیه به صورت پایلوت برقرار است و در تجارت با عراق هم در حال مذاکره هستیم.

سرپرست مرکز توسعه تجارت اظهار کرد: تعداد گواهینامه‌های امضای الکترونیک که در سال ۱۴۰۱ دو میلیون بود در سال گذشته به ۴ میلیون امضا رسید. امضای الکترونیک امکان جعل امضا را از بین برده است.

وی تصریح کرد: تقویت فناوری‌های جدید و استفاده از فناوری‌های بلاک چین، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی در دستور کار مرکز توسعه تجارت الکترونیک قرار دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر