شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - June 29 2024
کد خبر: 90220
تاریخ انتشار: 02 خرداد 1403 09:40
قیمت طلا سی ام اردیبهشت، تمایل داشت، به سمت عدد سه میلیون و ۲۹۸ هازر و ۶۰۰ تومان بچرخد، اما از ساعتی که اخبار و شایعه‌ها درباره سقوط بالگرد رئیسی و هیات همراه به شکل جسته گریخته منتشر شد، التهاب بالای سر بازار طلا سایه انداخت.

قیمت طلا روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت، با نزدیک شدن به ساعات پایانی معاملات و در حالی که هنوز از سرنوشت رئیس‌جمهور و سایر همراهان اطلاعات موثق و دقیقی وجود نداشت، تا سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پیش رفت. صبح فردا خبر  شهادت اعلام شد و همه سر‌ها به سمت اصل واقعه چرخید.  

بازار طلا از تک‌وتا افتاد و به دلیل نبود تقاضای خرید روند نزولی در پیش گرفت. قیمت طلا ۱۸ عیار روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳، به گرمی سه میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده که حداقل ۲۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان از نقطه اوج روز یکشنبه، وقتی بازار در تلاطم موج شایعه‌ها حرکت می‌کرد، عقب‌نشینی کرده است.

تعطیلی بازار طلا در روز تشییع پیکر ابراهیم رییسی و سایر همراهان هنوز به‌شکل رسمی اعلام نشده است، اما هیات دولت پیش از این گفته بود  اصناف و ادارات در ایام عزای عمومی تعطیل نیستند. شاید صنف طلافروشان طبق روال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

قیمت ارز در بازار غیررسمی نیز به خبر شهادت ابراهیم رئیسی واکنش هیجانی نشان داد اما روز دوشنبه و سه‌شنبه دست وضعیت کمی آرام گرفته است. قیمت دلار و بهای یورو روز سه‌شنبه اول خرداد ماه، شاهد ثبات هستند اما بعید است کانال‌ها و صفحات تلگرامی روز چهارشنبه، وقتی تهران درگیر برگزاری مراسم تشییع شهدای سقوط بالگرد رئیسی است، دست از فعالیت بکشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر