شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - June 29 2024
کد خبر: 8284
تاریخ انتشار: 10 آذر 1392 23:30
در روزهای اخیر و پس از توافق هسته‌ای ایران و آمریکا منابع گوناگون رسانه‌ای، از مذاکرات مخفی ایران و آمریکا در کشورهای ثالت برای رسیدن به توافق سخن گفته‌اند، تا اندازه‌ای که برخی از این منابع، دلیل عصبانیت فابیوس وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات پیش از توافق ایران و غرب را آگاهی یافتن وی از این مذاکرات محرمانه دانسته‌اند.

به گزارش راه مردم به نقل از «تابناک»، اما در این میان، بیش از منابع دیگر این مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی هستند که ‌‌روزانه اخباری ‌در این زمینه منتشر می‌کنند.
آیا این شخص میانجی روابط محرمانه ایران و آمریکاست؟

امروز هم یکی از خبرنگاران صهیونیستی از ارتباط پنهانی ایران و آمریکا برای حل بحران سوریه خبر داده‌ و نوشته‌ است: این دیدارهای محرمانه ‌در عمان انجام شده ‌و در نخستین گام، آمریکایی‌ها برای نشان دادن حسن نیت خود، عطاردی، دانشمند هسته‌ای ایران را آزاد کرده‌اند.

این منبع همچنین نوشته است: به موازات دیدارهای ‌دیپلماتیک‌ میان مقامات ایرانی و ویلیام برنز، معاون وزارت خارجه آمریکا، دو مقام عالی‌رتبه آمریکا و انگلیسی که مسئول امور عراق و سوریه در ارتش این دو کشور هستند نیز به عمان سفر کرده‌اند؛ این سفر آنان‌، این گمان را به وجود آورده ‌که ایران و غرب در موضوع سوریه، ‌‌‌محرمانه با هم دیدار کرده‌اند.

این گزارش همچنین می‌افزاید، منابع آگاه گفته‌اند ‌شخصی که بین ایران و آمریکا در این روزها میانجی‌گری کرده‌، شخصی است به نام دکتر سالم ناصر الاسماعیلی که یکی از مشاوران نزدیک سلطان قابوس پادشاه عمان به شمار می‌رود.

دکتر سالم که از اقتصادانان و بازرگانان عمانی است، ارتباط نزدیکی با پادشاه عمان دارد. وی در سفری که به تازگی سلطان عمان به ایران داشت، به همراه وی به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز رفته ‌و با او در قالب هیأت عمانی دیدار داشته است.

انتشار این خبر در حالی است که شواهد نشان می دهد چنین واسطه ای برای چنین دیدارهایی وجود نداشته است و مقامات ایرانی تا کنون بارها وجود رابطه مخفی با آمریکا را تکذیب کرده اند، اما برخی از رسانه های صهیونیستی می کوشند تا با جعل چنین خبرهایی جنگ روانی علیه ایران راه بیاندازند.


به نظر می رسد چنین رویکردی برای به انفعال کشیدن ایران در حوزه سیاست خارجی است تا بدین وسیله بتوانند با تبلیغات این چنینی به اهداف خود در این زمینه دست پیدا کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر