دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - July 08 2024
کد خبر: 8196
تاریخ انتشار: 07 آذر 1392 18:45


 

به گزارش راه مردم  به نقل از خبرگزاري موج، احمد دوست حسيني، در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: در نخستين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران مناسبات همکاري شرکت هاي طرف قرارداد با خودروسازان و قطعه سازان داخلي روزآمد خواهد شد.
وي با توجه به اينکه در همايش صنعت خودرو ايران بيش از 20 کشور جهان حضور خواهند داشت، تصريح کرد: تمام تلاش ها براي اين است تا همکاري هاي آتي خودروسازان ايراني با شرکت هاي خارجي کاملا هوشمندانه و با تکيه بر ظرفيت هاي موجود و ويژه ي ايران دنبال شود.
دوست حسيني با بيان اينکه ايران از ظرفيت هاي بسيار بالايي در بازار داخلي و منطقه خاورميانه برخوردار است، اظهار داشت: تلاش خواهيم کرد تا با همکاري خودروسازان مطرح دنيا، محصولات جديد و همچنين تکنولوژي روز دنيا به صنعت خودرو و قطعه سازي تزريق شود.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، يکي از مهمترين برنامه هاي همايش صنعت خودرو ايران پس از روزآمد کردن برنامه هاي شرکت هاي خودروسازي و قطعه سازي خارجي طرف قرارداد با شرکت هاي داخلي را برنامه ريزي براي توليد خودروهاي مشترک و قابل عرضه در سراسر جهان اعلام کرد.
وي با توجه به توافق هسته اي ايران، برگزاري نخستين همايش بين المللي صنعت خودرو ايران را نقطه ي عطفي براي صنعت خودروسازي و قطعه سازي کشور در شرايط فعلي دانست و يادآور شد: با توجه به شرايط به وجود آمده و پتانسيل موجود کشور اميدواريم که ظرف 4 تا 5 سال آينده به يکي از توليدکنندگان مطرح در بازار خودروسازي و قطعه سازي جهان تبديل شويم.
دوست حسيني، از برنامه ريزي اين وزارتخانه براي حرکت صنعت خودروسازي کشور به سمت توليد محصولات جديد و مورد تقاضاي مصرف کنندگان داخلي و خارجي خبر داد و اضافه کرد: بايد ضمن تعريف همکاري هاي مشترک با خودروسازان و قطعه سازان مطرح جهان، شرايط توليد محصولات قابل عرضه در بازار رقابتي ايجاد شود.
وي همچنين از کيفيت، ايمني و رقابتي بودن قيمت توليدات صنعت خودروسازي به عنوان فاکتورهاي مهم براي بقاء و ارتقاي اين صنعت نام برد.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، در پايان و در پاسخ به اينکه آيا بستر لازم براي حضور خودروسازان جهاني در بازار ايران پيش بيني شده است؟ خاطر نشان کرد: وجود بستر مناسب، لازمه ي سرمايه گذاري هاي خارجي است، البته بايد بگويم که در آغاز بايد بسترهاي مناسب براي سرمايه گذاران داخلي نظير تسهيل قوانين و مقررات سرمايه گذاري، بيمه و ماليات، بازگشت سرمايه گذاري، ثبات نرخ ارز و برقراري تبادلات بانکي داخلي و خارجي و ... مهيا و ايجاد شده باشد تا پس از آن شاهد ثبت قراردادهاي مشترک با شرکت هاي خارجي باشيم.
همايش بين المللي صنعت خودرو ايران نهم آذر سال جاري مطابق با 30 نوامبر 2013 در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برپا خواهد شد و تاکنون حضور هيأت هايي از کشورهاي فرانسه، ژاپن، آلمان، ايتاليا، ترکيه، انگليس، چين، هندوستان، جمهوري چک، کره جنوبي، اسپانيا، مصر، سوئيس، دانمارک و... قطعي شده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر