جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - July 05 2024
کد خبر: 8088
تاریخ انتشار: 05 آذر 1392 10:17
مذاکرات ژنو، بهترین خبر برای "رنو" و "سیتروئن" / افزایش ارزش سهام "پژو" و "رنو"
لزاکو- روزنامه اقتصادی صبح پاریس، نیز درگزارشی درکنارتوضیح داده ها وستانده های 1+5 می نویسد: این توافق می‌تواند خبرمسرت بخشی برای صنایع اتومبیل سازی "رنو" و "سیتروئن" فرانسه باشد.


به گزارش راه مردم به نقل از سرویس بین الملل انتخاب ؛ لزاکو می نویسد: با تشدید تحریم ها، این دو شرکت فرانسوی به شدت زیر فشار کاهش فروش در بازار ایران بودند. برای مثال شرکت رنو در سه ماه اول سال 2013، تقریباً نیمی از بازار خود را از دست داد.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه از بورس پاریس گزارش داده که ارزش هر سهم شرکت "پژو سیتروئن" با 3.32 درصد افزایش به 10.57 یورو رسید.

همچنین هر سهم "رنو"-، دیگر شرکت خودرو‌سازی فرانسوی، با 1.38 درصد افزایش به 62.32 یورو رسید.


یک کارشناس اقتصادی به خبرگزاری فرانسه گفته که توافق هسته‌ای ایران خبر خوبی برای شرکت‌های خودرو‌سازی به ویژه دو شرکت فرانسوی پژو سیتروئن و رنو است. زیرا این دو شرکت پیش از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، در صنعت خودروسازی ایران جایگاه ویژه‌ای داشتند.


شرکت پژو که ازسال ١٩٧٨ در ایران فعالیت داشت، در ماه فوریه 2011 تصمیم گرفت ارسال قطعات ‏خودورو به ایران را متوقف کند و این امر از ماه مارس 2012 عملی شد.


این اقدام شرکت پژو موجب گرانی شدید این نوع خودرو در ایران شد به طوری که ژانویه امسال اعلام شد که خودروی پژو 206 دیگر در نمایندگی‌های فروش ایران‌خودرو موجود نیست و مدل V9 این خودرو در بازار آزاد به قیمت حدود 49 میلیون تومان فروخته می‌‍‌‌شود.


همچنین در سال 2012 شرکت خودروسازی رنو نیز فعالیت‌هایش در ایران را متوقف کرد.


این اقدام موجب شد که رنو با کاهش درآمد مواجه شود، به طوری که 512 میلیون یورو درآمد خالص این شرکت خودروسازی، به دلیل توقف فعالیت هایش در ایران، در شش ماهه نخست امسال از بین رفت.



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر