دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - July 01 2024
کد خبر: 79892
تاریخ انتشار: 25 مهر 1401 13:13
جدی، راهکار رفع مانع «گواهی اسقاط» از مسیر تولید را تشریح کرد

تصویب واردات 3 نوع خودرو سنگین در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تایید واردات کامیون، کامیونت و کشنده های تریلر در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
علی جدی در گفت و گو با ایسنا در تشریح جلسه دیروز (یکشنبه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون تصویب شد که کامیون، کامیونت و کشنده های تریلر واردات شود.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: قرار بر این شد مانند خودروهای تولید داخل، 1.5 درصد برای اسقاط آنها پرداخت کنند تا شماره گذاری شوند.

راهکار رفع مانع «گواهی اسقاط» از مسیر تولید مشخص شد

در همین راستا، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در تشریح نشست ۲۴ مهر ماه این کمیسیون، گفت: بررسی لایحه دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو از صحن علنی برای بررسی پیشنهادات نمایندگان ارجاع شده بود، در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت.

وی بیان کرد: بنا بر جلسه امروز کمیسیون مقرر شد در صورت نبود گواهی اسقاط به ازای واردات کامیون، کامیونت و کشنده‌ها، ۱.۵ درصد از ارزش گمرکی به صندوق حمایت از صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شود. همچنین باید برای خودروهای تولید داخلی، ۱.۵ درصد از قیمت خودروی صفر به این صندوق واریز شود.

جدی عنوان کرد: بررسی طرح ارتقای جایگاه تحقیق و توسعه و نوآوری صنعت و معدن در کشور با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی کشور موضوع دیگری بود که در دستور کار جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن قرار داشت که بنا بر نظر کمیسیون، طرح مذکور برای بررسی بیشتر به کمیته مربوطه ارجاع شد.


مهمانان حاضر در جلسه دیروز، سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت و رئیس سازمان قضائی مهمانان حاضر در جلسه امروز کمیسیون بودند.

لازم به ذکر است در جلسات علنی اخیر مجلس شورای اسلامی، موانع ایجاد شده بر مسیر تولید به دلیل نبود گواهی اسقاط مورد بررسی قرار گرفت و مجلس در پی آن بود که با الحاق یک تبصره به قانون «ساماندهی صنعت خودرو»، این موانع را برطرف سازد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر