جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - July 05 2024
کد خبر: 7856
تاریخ انتشار: 29 آبان 1392 21:41
فلسطینی ها به این دلیل باید باز هم هزینه بپردازند که بحران سوریه در منطقه به جنگ میان شیعیان و سنییان و یا جنگ میان ایران و عربستان مبدل شده است.

روزنامه فرانسوی هومانیته نقش ایران در بحران سوریه و موضعگیری فرانسه در این رابطه را در گفت و گویی با سمیر آیته، عضو «اجتماع دمکراتیک سوریه» بررسی کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»؛ سمیر آیته در پاسخ به پرسشی درباره تلاشهای فرانسه برای جلوگیری از شرکت ایران در کنفرانس ژنو ٢ درباره سوریه و ممانعت از حصول یک توافق هسته ای با ایران می گوید کشورهای منطقه و جهان نقش مهمی در بحران سوریه دارند زیرا آنان هستند که جلو یک راه حل برای این بحران را گرفته و یک «جنگ نیابتی» در سوریه را راه اندازی کرده اند.

سمیرآیته با اشاره به مواضع شماری از کشورهای دوست سوریه در قبال پرونده اتمی ایران می گوید اکنون بخوبی روشن است که توافق بر سر نابودی سلاحهای شیمیایی در سوریه، احتمال یک توافق اتمی با ایران را بوجود آورده وبه همین دلیل برخی از کشورها سعی دارند از این احتمال جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری، درباره تاثیرات سفر رئیس جمهور فرانسه به اسرائیل روی بحران سوریه می نویسد فرانسه در خاورمیانه، اسرائیل و عربستان سعودی را بعنوان دوستان خود برگزیده است. این دو کشور در سوریه مستقیما با ایران به رویارویی پرداخته اند و فرانسه بجای رعایت تعادل، با این دو کشور همنوایی نشان میدهد.

سمیرآیته می افزاید برقراری صلح میان عربستان سعودی و ایران کار دشواری است زیرا اسرائیل نمیخواهد در چنین صورتی، اذهان بسوی منازعه اسرائیل و فلسطین در منطقه معطوف گردد.

سمیر آیته نتیجه گیری می کند که فلسطینی ها به این دلیل باید باز هم هزینه بپردازند که بحران سوریه در منطقه به جنگ میان شیعیان و سنییان و یا جنگ میان ایران و عربستان مبدل شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر