پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 78483
تاریخ انتشار: 21 مرداد 1401 23:15
اعرافی امام جمعه قم با انتقاد از عملکرد طالبان در افغانستان در خصوص جلوگیری از برپایی مراسم‌های عزاداری ماه محرم ابراز داشت: تذکر جدی به طالبان می‌دهیم که ایران با شما تاکنون حکیمانه رفتار کرده و سیاست کشور همین بوده است، اما از طالبان انتظار می‌رود که عقاید اهل سنتی که محبت اهل بیت علیهم السلام هستند و اعتقادات شیعیان را در برپایی مجالس عزاداری مورد توجه قرار دهد.
امام جمعه قم گفت: شما که حتی به ارزش‌های دموکراسی پایبند نبودید، نباید ارزش‌های اسلامی و تلاش‌های حاج قاسم، مهندس ابومهدی وشهید همدانی را زیر سوال ببرید.

به گزارش مهر، علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد اظهار داشت: صنایع کوچک و متوسط نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال کشور دارند که دستگاه‌های مسئول در راستای تحقق شعار سال می‌بایست به صنایع کوچک و دانش بنیان کردن آنان توجه کنند و تسهیلات مورد نظر به این بخش اختصاص یابد و به مشکلات این صنایع توجه و جلوی تعطیلی آنان گرفته شود.

وی با اشاره به برگزاری مجالس باشکوه عزاداری سید و سالار شهیدان اظهار داشت: مراسم عزاداری امسال در سراسر کشور با شکوه برگزار شد که باید از همه کسانی که در برپایی این مراسم‌ها نقش آفرین بودند تشکر کرد.

اعرافی افزود: در شهر مقدس قم نیز مراسم‌های عزاداری دهه اول ماه محرم به صورت باشکوه و با حضور گسترده عزاداران حسینی به خصوص نوجوانان و جوانان برگزار شد که این امر نشان از توجه جامعه اسلامی به شعائر دین دارد.

امام جمعه قم بیان داشت: در مجالس عزاداری باید مباحث معرفت افزایی مورد توجه باشد و عزای سالار شهیدان می‌بایست با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و راه انقلاب گره بخورد که این موضوعات نیز در مراسم‌ها مورد توجه بوده است.

مدیر حوزه علمیه‌های علمیه سراسر کشور افزود: سوگواری سیدالشهدا علیه السلام باید به عنوان یک مکتب انسان ساز مورد توجه باشد و ارزش‌های دینی و اسلامی همانند حجاب در این مجالس می‌بایست تقویت شود و همبستگی اجتماعی و مبارزه با مفاسد و رنگ خدایی گرفتن آحاد مردم باید در جامعه پس از عاشورا دیده شود و پایه ارزش‌های دینی باید با عزای امام حسین علیه السلام محکم‌تر شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قم با انتقاد از عملکرد طالبان در افغانستان در خصوص جلوگیری از برپایی مراسم‌های عزاداری ماه محرم ابراز داشت: تذکر جدی به طالبان می‌دهیم که ایران با شما تاکنون حکیمانه رفتار کرده و سیاست کشور همین بوده است، اما از طالبان انتظار می‌رود که عقاید اهل سنتی که محبت اهل بیت علیهم السلام هستند و اعتقادات شیعیان را در برپایی مجالس عزاداری مورد توجه قرار دهد.

اعرافی اضافه کرد: گزارش‌هایی حاکی از آن است که عزاداری‌های محرم در برخی نقاط افغانستان تعطیل شده است و طالبان تعطیلی روز عاشورا را لغو کرده که این موارد نشانه‌های بدی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ۲۱ مرداد روز مقاومت اسلامی بیان داشت: جنگ ۳۳ روزه حزب الله برابر رژیم صهیونیستی عادی نبود و معادلات منطقه تغییر کرد.

وی افزود: آمریکا و دنیا تصور می‌کردند که اسرائیل قدرت بلامنازع منطقه هستند که برای اولین بار گروهی کوچک در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و موجب شد تا با شکست رژیم صهیونیستی تغییرات بنیادی در مواضع سیاسی منطقه ایجاد شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه شکست سختی خورد و بعد از آن استکبار برای جبران مافات طراحی‌های زیادی کرد که روی کار آمدن داعش از جمله آنان بوده است تا سرزمین‌های اسلامی را تحت تصرف خود و در نهایت ایران را تحت تأثیر قرار دهند.

اعرافی عنوان داشت: نیرو‌های مقاومت منطقه، سپاه قدس و سرداران سپاه پای کار آمدند و این توطئه را خنثی کردند.

وی با اشاره به اظهارنظر اخیر در خصوص شهدای مدافع حرم گفت: این‌ها به افتخارات تاریخی ملت دهن کجی می‌کنند در حالی که بسیار کوچک‌تر از این حرف‌ها هستند که در برابر این افتخارات حرف‌های سست و بی اساس بزنند.

وی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران در تشییع حاج قاسم سلیمانی نشان داد که پای اعتقادات خود ایستاده‌اند و ندای لبیک یا رسول الله، لبیک یا حسین و لبیک یا خامنه‌ای سر می‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، خطاب به کسی که که اخیراً علیه شهید همدانی صحبت‌های ناروایی داشته عنوان کرد: شما که حتی به ارزش‌های دموکراسی پایبند نبودید امروز نباید ارزش‌های اسلامی و تلاش‌های حاج قاسم سلیمانی، مهندس ابومهدی و شهید همدانی را زیر سوال ببرید و ملت ایران در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی مقاوم ایستاده و این راه استمرار می‌یابد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاد داستان آموزنده‌ای بود که دولت‌های وابسته به غرب در برابر این تجاوز و کشتار کودکان سکوت کردند.

اعرافی ادامه داد: دولت‌های وابسته فکر می‌کنند با عادی سازی روابط معادلات را بهم می‌زنند، اما اشتباه می‌کنند و فلسطین در نهایت با مقاومت فلسطینی‌ها آزاد می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر