جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - July 05 2024
کد خبر: 76722
تاریخ انتشار: 21 ارديبهشت 1401 09:02
برگزاری بیست و سومین نمایشگاه ایران هلث بعد از دوسال وقفه

سهم 5 میلیارد دلاری ایران در صنعت تجهیزات پزشکی

براساس آمارهاي موجود حجم بازار جهاني تجهيزات پزشکي بيش از 500 ميليارد دلار است که سهم ايران با قريب به 5 ميليارد دلار از اين صنعت، توان افزایشی را دارا می باشد.
به گزارش دبیرخانه نمایشگاه ایران هلث، بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي تجهيزات پزشکی، دارويی و آزمايشگاهی ایران بعد از 2 سال وقفه به علت همه گيری کرونا به صورت متفاوت نسبت به نمايشگاه‌های قبلی و با ارائه جدیدترین دستاوردهای تجهیزات پزشکی، دارویی و آزمایشگاهی در روزهای سوم تا ششم خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود.

در این رویداد بزرگ بین المللی، نمایش و ارائه تجهیزات آزمایشگاهی، دارویی و پزشکی از محورهای اصلی این نمایشگاه خواهد بود و در کنار آن موضوعاتی همچون کارگاه‌های تخصصی، گردشگری سلامت، استارت آپ و نرم افزارهای سلامت محور و همچنین رسانه‌های حوزه سلامت برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است و پيش بينی مي‌شود بيش از 25 هزار نفر از دست اندرکاران و افراد مرتبط با اين صنعت از آن بازديد کرده يا در آن حضور داشته باشند.

از دیگر اهداف بیست و سومین نمايشگاه بين المللي ايران هلث افزایش سهم ایران از بازار جهانی تجهیزات پزشکی بوده که براساس آمارهاي موجود حجم بازار جهانی تجهيزات پزشکی بيش از 500 ميليارد دلار است که سهم ايران با قريب به 5 ميليارد دلار از اين صنعت قابل ملاحظه نيست. اما دانش انباشته در شبکه بهداشت و درمان کشور بويژه در برخی از رشته‌های شاخص باعث شده ظرفيت‌های عظيمی در کشور برای افزايش سهم خود از اين صنعت وجود داشته باشد. اين بحث افزون بر مباحثی مانند گردشگری درمان و نظاير آن است. ضمن اين که تجربه تحريم‌ها و نارسايی هايی که در دوره همه‌گیری کرونا کشور ما با آن مواجه شد، لزوم قدم گذاشتن در مسير خودکفايی نسبی در اين صنعت را براي کشور ضروری مي‌کند. 

نمايشگاه بين المللي ایران هلث مهم‌ترين، بزرگترين و متفاوت‌ترين رویداد حوزه سلامت در سطح منطقه می‌باشد که حضور گسترده شرکت‌های داخلی در کنار استقبالی که شرکت‌های مختلف از سراسر جهان برای حضور نشان داده اند، به خوبی گویاست که شبکه به هم پيچيده ارتباطی جهان در تمام صنايع بويژه در صنعت درمان موضوعی نيست که به سادگی بتوان بخشی از آن را جدا کرد و ارتباط يک کشور را با دهکده جهانی از بين برد.

حضور شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی اين فرصت را برای شرکت‌ها و موسسات تحقيقاتی ايرانی فراهم می کند تا با تعاملی سازنده نسبت به ايجاد يک رابطه پايدار و وارد کردن و بومی سازی دانش مورد نياز در اين زمينه گام‌های موثری بردارند. البته توان صنعت درمان کشور از نظر دانش نظری و تجربه عملياتی، کلينيکی و بالينی به قدری است که اين تعامل قطعا دو طرفه خواهد بود و کشورهای شرکت کننده مي‌توانند از دانش ايرانی در زمينه پزشکی ايران بهره‌مند شوند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر