دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - July 08 2024
کد خبر: 7440
تاریخ انتشار: 17 آبان 1392 16:16
به گزارش راه مردم، وزیر خارجه ایتالیا در گفت و گویی چند رسانه ای با شبکه خبری روزنامه ˈلارپوبلیکاˈ افزود: متاسفانه ما ایران را خوب نمی شناسیم و بیشتر شناختی کلیشه ای از آن داریم ، ولی ایتالیا نخستین کشوری (غربی) بود که بلافاصله پس از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، برای گشایش روابط نماینده خود را حتی برای احترام به حضور گسترده مردم به تهران فرستاد.

خانم بونینو ضمن ابراز تاسف از اینکه ایتالیا جزو گروه 1+5 نیست، گفت: متاسفانه ایتالیا بخاطر تصمیماتی که در گذشته اتخاذ کرد، جزو گروه مذاکره کننده با ایران نیست که به نظر من انتخاب صحیحی نبود.

وی همچنین در باره مذاکرات کنونی در ژنو میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 گفت: من نمی توانم خیلی وارد جزئیات این مذاکرات شوم زیرا ایتالیا جزو گروه مذاکره کننده نیست.

وزیر خارجه ایتالیا ضمن تاکید بر اینکه ˈایران جامعه ای پر جنب و جوش استˈ افزود: در این مذاکرات باید به دنبال پیدا کردن راه حلی شفاف و معتبر برای پایان دادن به سالها سردی روابط با ایران بود.

این در حالی است که برنامه سفر کوتاه محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی به ایتالیا و دیدار با خانم بونینو که قرار بود روز گذشته انجام شود به دلیل فشردگی گفت وگوها در دور اول نشست با گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان لغو شود.//29

منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر